Comic Con Gamex flyttar till Friends Arena

Nu är det klart att Nordens största populärkulturella event Comic Con Gamex flyttar till Friends Arena i Solna. Gamex har ökat stadigt i popularitet sedan starten 2010 och med förra årets hopslagning med Comic Con, intar nu Comic Con Gamex större lokaler för att kunna fortsätta växa och ta emot ännu fler besökare. Mässan arrangeras traditionsenligt under höstlovsveckan – från den 30 oktober till den 1 november – i år på Friends Arena.

Förra årets sammanslagning av världskända Comic Con och svenska Gamex blev en stor publikframgång, som lockade över 30 000 spel-, film-, cosplay- och seriefantaster till Kistamässan. Mässan har nu vuxit ur lokalerna och kommer under tre intensiva dagar på höstlovet att flytta in på Friends Arena. Intresset för årets mässa är redan skyhögt, och mässans nytillträdde projektledare, Christian Kullman, menar att det finns en jättepotential att utvecklas med den nya arenan.

– För att kunna bemöta det ökade intresset kommer Comic Con Gamex i år att flytta till Friends Arena. Vi ser stora möjligheter att fortsätta växa och utvecklas, och här ges möjlighet till ännu fler utställare, besökare, tävlingar, talents och mycket annat, säger Christian Kullman, ny projektledare för Comic Con Gamex.

För Friends Arena är det första gången lokalerna används för en mässa av den här storleken.

– Många tänker på fotboll och stora konserter när de hör Friends Arena, men det händer mycket andra spännande saker här under året. Därför känns det jättekul för oss att kunna inleda ett samarbete med Comic Con Gamex, och tillsammans presentera Sveriges största popkulturevent för gamers, filmentusiaster, cosplayare och serietidningsälskare under höstlovet, säger Thomas Perslund, Managing Director, Friends Arena

Biljetter till årets Comic Con Gamex släpps i maj, och mer information kommer senare i vår.

Följ oss även på vår hemsida samt Facebook för kontinuerliga uppdateringar och information gällande Comic Con Gamex.

För mer information om Comic Con Gamex, kontakta:
Christian Kullman, projektledare, christian.kullman@easyfairs.com, 08-506 650 00
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

För mer information om Friends Arena, kontakta:
Thomas Perslund, Managing Director Friends Arena, thomas.perslund@friendsarena.se, 08-502 530 00

Om Comic Con Gamex
Comic Con Gamex är Nordens största kombinerade spel, serie- och filmmässa. På plats finns såväl spelutvecklare, serietidningsskapare och delar av Hollywoods film- och serieindustri. Gamex startade 2010 och har stadigt lockat runt 30 000 besökare till Kistamässan. Hösten 2014 slogs Gamex ihop med världskända MCM Comic Con. I år flyttar mässan till större lokaler och arrangeras i år endast under tre fartfyllda dagar. Detta för att kunna maximera upplevelsen. Den 30 oktober - 1 november, välkomnar vi alla till Friends Arena i Solna!
Läs mer på www.comiccon.se

Om Artexis Easyfairs

Artexis Easyfairs arrangerar idag 125 evenemang i 16 länder och driver 8 mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Kistamässan och Malmömässan). Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två tydliga affärsområden; Artexis, som äger och driver mässanläggningar, samt mötes- och mässarrangören Easyfairs, som arrangerar över 50 egna mässor årligen i Sverige. Under 2013-14 hade bolaget 396 anställda och omsatte 93 miljoner euro.  Läs mer www.artexis.com www.easyfairs.com