GAMEX:s namntävling är avgjord

Nu är namntävlingen avgjord och Gamex-maskoten är döpt. Ludus är det namn som spelentusiaster i Sverige via några veckors röstande på hemsidan och Facebook har gett figuren.

– Intresset för namntävlingen har varit stort och vi har fått in många riktigt bra namnförslag. Juryn är helt överens och det vinnande förslaget Ludus är väldigt passande, säger Gital AL-Ebeyawi, projektledare för GAMEX.

Namnet Ludus kommer från latin och betyder spel, idrott och skola.

För mer information kontakta:

Gital AL-Ebeyawi, projektledare GAMEX, Kistamässan, tel.: 08-506 650 89, gital@kistamassan.com
Marika Metsola Renström, pressansvarig Kistamässan, tel.: 08-506 650 35, marika.renstrom@kistamassan.com

Om GAMEX

Kistamässan öppnade dörrarna för en helt ny mässa i sitt slag, GAMEX, i november 2010, som lockade 28 200 besökare. GAMEX är mötesplatsen för alla som älskar konsolspel och dataspel. Förutom spel kan besökarna även uppleva musik, film och nöjen. Besökarna får prova på det senaste inom spelvärlden, upptäcka de senaste nyheterna inom film och animation, samt lyssna på intressanta föreläsningar och seminarier. GAMEX kommer i år att arrangeras under höstlovet, den 3-6 november. Läs mer om GAMEX.

Om Kistamässan
Kistamässan är en av Sveriges mest centrala och flexibla mäss- och eventanläggningar, strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de moderna lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella besökare.
Läs mer om
Kistamässan.