Garden Living - ny mässa i samband med Rum & Trädgård 2014

Garden Living är mötesplatsen med fokus på det bekväma och aktiva livet utomhus. Den nya mötesplatsen är för dig som älskar att grilla, ha en välskött trädgård, umgås på altanen och bada i pool. Garden Living har premiär våren 2014 och arrangeras i samband med populära Rum & Trädgård på Kistamässan i Stockholm.

Rum & Trädgård som arrangeras för sjätte gången i år, har etablerat sig som en inspirerande mässa för trädgårdsentusiaster och den inredningsintresserade. Under våren 2014 arrangeras den nya spännande satsningen Garden Living parallellt med Rum & Trädgård av Nice Events i samarbete med branschföreningen Park och Trädgård Maskinleverantörerna.

Vi på Rum & Trädgård välkomnar nya mässan Garden Living, som erbjuder ett bra komplement till mässans utbud idag. Trädgårdsmaskiner, utrustning, pooler och liknande är något vi tror bidrar till att skapa en bra helhet för besökaren. Vi är övertygade om att utställare, så väl som besökare på Rum & Trädgård kommer att välkomna Garden Living, säger Cecilia Eckervig, projektledare för Rum & Trädgård.

Garden Living arrangeras för första gången parallellt med Rum & Trädgård den 6-9 mars 2014 på Kistamässan i Stockholm. En entrébiljett gäller för båda mässorna.

Vid frågor om Rum & Trädgård, kontakta:
Cecilia Eckervig, projektledare för Rum & Trädgård, cecilia.eckervig@artexis.se, 08-506 650 07
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis Kistamässan, marika.renstrom@artexis.se, 08-506 650 35

Vid frågor om Garden Living, kontakta:

Björn Delin, vd, Nice Events, bjorn.delin@niceevents.se, 0723-11 13 15

Om Rum & Trädgård
Rum & Trädgård är vårens mötesplats för alla trädgårdsentusiaster och inredningsintresserade på Kistamässan. Den 7-10 mars 2013 bjuds alla mässbesökare på lustfyllda och inspirerande dagar. En bred mix av utställare och produkter för trädgård och uterum blandas med föreläsningar och idéutställningar arrangerade med kreativitet och glädje av välkända trädgårdsprofiler och professionella inredare. Läs mer på www.rumochtradgard.se

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer på www.artexis.se.