Guldkikaren 2014 till årets mötesspanare

MPI Sweden delade tidigare i dag ut nystiftade priset Guldkikaren för årets mötesspaning. Thomas de Ming, lärdesigner och tanketränare, fick priset för sin spaning om framtidens möten och så kallade smartrooms. Priset delades ut under mässan Möten & Events på Kistamässan i Stockholm.

Thomas de Ming driver bland annat företaget Ming Company och presenterade sin spaning som rör begreppet ”smartrooms”. Smartrooms handlar om att förändra den klassiska mötesritualen och att förbättra förmågan att tänka tillsammans. Att jobba med tankeförstärkning och till exempel ställa frågan ”hur ska vi kunna koncentrera oss bäst?” i stället för ”var ska vi sitta?”.

– Det känns överraskande att få priset, jag trodde att mitt budskap var för kärvt! Men jag tror att jag lyckades presentera min spaning med hjärta. Mitt symboliska begrepp ”smartrooms” kommer att förändra mötesindustrin lika mycket som smartphones förändrade telefonibranschen , säger Thomas de Ming.

Besökarna på Möten & Events fick rösta fram vinnaren bland ett antal nominerade. Den svenska grenen av Meeting Professionals International, som är ett av världens största nätverk för mötesindustrin, delade ut priset.

Möten & Events är Nordens största och mest innehållsrika mötes- och eventmässa. Inför årets upplaga kompletterades mässan med fokusområden inom eventproduktion och affärsresor. Möten & Events arrangeras parallellt med Personal & Chef den 19-20 februari på Kistamässan i Stockholm.

Pressbild
Klicka här för att ladda ner pressbilder på vinnaren Thomas de Ming. Du måste logga in på sidan för att kunna ladda ner bilden.

Användarnamn: press
Lösenord: press

För ytterligare information, kontakta:
Bo Magnusson, operativ chef Artexis, bo.magnusson@artexis.se, 08-506 650 50

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar årligen ett 20-tal egna mässor och närmare 400 externa arrangemang på två av Sveriges ledande mötesanläggningar – Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan i hjärtat av Kista Science City i Stockholm har en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter och Malmömässan i expansiva Hyllie har en anläggning om 20 000 kvadratmeter. Att ta ansvar för miljön är en självklarhet för oss och vi vill ligga i framkant främst vad gäller energi, transporter och avfall. Kistamässan innehar Stockholms Stads Miljödiplom och är med i Green Meeting Industri Councils svenska avdelning. Miljösmarta Malmömässan uppfyller kraven för Green Building. Läs mer på www.artexis.se