Här är vinnarna på Promotiongalan 2016

Prisutdelningen på Promotiongalan på Nalen innehöll alla ingredienser för en riktig gala. Det var glada vinnare, röda mattan, guldballonger, spänning och glädjejubel när vinnarna på galans fem olika kategorier utsågs på den direktsända festen.

Strax efter klockan sju på tisdagkvällen (19/1) började anrika Nalen i centrala Stockholm att fyllas på med förväntansfulla gäster från hela landet för att delta på prisutdelningen. Närmare 350 gäster gled fram på röda mattan och solade sig vant i strålkastarljuset.

Kvällen inleddes med mingel, följt av en trerätters middag ackompanjerad av underhållning och prisutdelningar i fem kategorier. Personer och företag lyftes fram som har gjort berömvärda insatser för branschen under 2015, samt produkter som utmanar det traditionella med kreativa och revolutionerande idéer. Vinnaren av det mest prestigefyllda priset ”Årets Miljökämpe” tilldelades Torsten Jansson, grundare och koncernchef för New Wave Group.

Årets vinnare på Promotiongalan 2016 är:
”Årets Monter”:                      Magasin friend of brands
”Årets Återförsäljare”*:         Prevox AB Jönköping
”Årets Leverantör”*:             AD Company
”Årets Miljökämpe”:              Torsten Jansson, Cottover/New Wave
”Årets Produktinnovation”:   Squid Mini, powerbank, Toppoint

De nominerade i kategorierna ”Årets Återförsäljare” och ”Årets Leverantör” utsågs av branschen, som sedan röstade fram tre kandidater och vinnaren utsågs av en jury. ”Årets Miljökämpe” och ”Årets Produktinnovation” röstades fram av branschen och vinnaren i kategorin ”Årets Monter” utsågs av en jury.

Kvällens konferencier och prisutdelare var Fredrik Swahn, känd som programledare för Bolibompa och för sitt deltagande i Melodifestivalen 1993, samt musikprogrammet ”Så ska det låta”. Och kvällens artist var discostjärnorna Alcazar.

Promotionmässan och Promotiongalan anordnas av  Easyfairs  i nära samarbete med  SBPR , den svenska intresseorganisationen för profil- och promotionprodukter och  PWA , Promotional Wholesalers Association.

* Årets Återförsäljare och Årets Leverantör presenteras i samarbete med SBPR och PromotionBiet.

Korta vinnarintervjuer och pressbilder kommer publiceras inom kort på hemsidan .

För mer information besök www.promotion-massan.com eller kontakta:
Sofie Täppmark, projektledare, sofie.tappmark@easyfairs.se 08-506 650 21
Marika Metsola Renström, pressansvarig Kistamässan, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Easyfairs
Easyfairs ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Easyfairs