Hur fotar du en fisk?

Tioårsjubilerande Sportfiskemässan äger rum om först fem månader – men redan nu är över 80 procent av hallytan bokad. Bland nyheterna på mässan märks bloggskola, fotokurser och en branschkväll. Sportfiskemässan arrangeras på Kistamässan i Stockholm den 21-23 mars 2014.

Sportfiskemässan 2014 kommer att bjuda på fler aktiviteter och nyheter än någonsin tidigare. Det rekordtidiga intresset, med över 80 procent av hallytan bokad, visar på att fiskeintresset bara växer och växer. Bland nästa års nyheter märks bland annat en bloggskola, fotokurs och en branschkväll i minglets tecken.

– Vi satsar hårt på att göra Sportfiskemässan 2014 till en fantastisk upplevelse sprängfylld av aktiviteter för hela familjen. Det stora intresset visar att vi är rätt ute, och framöver kommer vi presentera ännu mer av vad som kommer hända på mässan, säger Agneta Brunell, projektledare för Sportfiskemässan.

Förra upplagan av Sportfiskemässan, som arrangerades på Elmia i Jönköping våren 2013, lockade fantastiska 12 849 entusiaster - vilket är den klart bästa siffran sedan mässan startade 2005. med nästa års placering på Kistamässan i Stockholm är lättillgänglig för besökare både från norra och södra Sverige.

www.sportfiskemassan.se
www.facebook.com/sportfiskemassan

Ackreditering

Klicka här för att ackreditera dig till Sportfiskemässan 2014.

För ytterligare information om Sportfiskemässan, kontakta:

Agneta Brunell, projektledare Sportfiskemässan, agneta.brunell@artexis.se, 070-82 77 043
Joakim Gerhardsson, pressansvarig Sportfiskemässan, joakim.gerhardsson@artexis.se, 08-506 650 35

Samarbetspartners

Spofa spöfiske
SportFiskarna
Sportfiskeakademin i Forshaga
SeFF (Sveriges Fisketurismföretagare)

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer på www.artexis.se