Mässan Rum & Trädgård byter datum

Rum & Trädgård flyttar från början av mars och genomförs i stället 24-27 april 2014. Besökare och utställare har önskat mer grönska och blomster under nästa års upplaga, vilket är en av anledningarna till att mässan kommer att arrangeras senare under våren. Parallellt med Rum & Trädgård arrangeras även premiärmässan Garden Living.

Rum & Trädgård har sedan starten 2008 genomförts under vecka 10. Men inför 2014 års genomförande har beslut tagits om att flytta mässan till den 24-27 april. Rum & Trädgård har under flera år fått önskemål från besökare och utställare att utbudet ska bestå av mer växtlighet. På grund av det årsvis växlande och något opålitliga vädret i början av mars har önskemålen varit svåra att möta fullt ut. Som ett resultat av detta flyttas Rum & Trädgård därmed fram. Detta gäller även parallella mässan Garden Living som har premiär nästa år.

Vid frågor om Rum & Trädgård, kontakta:
Lina Hann, projektledare för Rum & Trädgård, lina.hann@artexis.se, 08-506 650 02
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis Kistamässan, marika.renstrom@artexis.se, 08-506 650 35

Vid frågor om Garden Living, kontakta:

Björn Delin, VD, Nice Events, bjorn.delin@niceevents.se, 0723-11 13 15

Om Rum & Trädgård

Rum & Trädgård är vårens mötesplats för alla trädgårdsentusiaster och inredningsintresserade på Kistamässan. Den 24-27 april 2014 bjuds alla mässbesökare på lustfyllda och inspirerande dagar. En bred mix av utställare och produkter för trädgård och uterum blandas med föreläsningar och idéutställningar arrangerade med kreativitet och glädje av välkända trädgårdsprofiler och professionella inredare.
Läs mer på www.rumochtradgard.se

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer på www.artexis.se