Premiär för Caravan Öresund på Malmömässan

Mellansveriges största husbils- och husvagnsmässa Caravan & Camping byter namn till Caravan Stockholm och lanserar systermässan Caravan Öresund i Malmö. Mässan har premiär den 7-10 mars 2013 på Malmömässan.

Efter många framgångsrika husbils- och husvagnsmässor i Stockholm vidareutvecklar vi konceptet och lanserar en systermässa i Öresund, som kommer att genomföras på nya Malmömässan i expansiva Hyllieområdet den 7-10 mars 2013.

– Vi ser stor potential i en husbils- och husvagnsmässa i Öresundsregionen. Flera stora aktörer verkar i regionen och här finns även många kundgrupper med stor reslust. Husbils- och husvagnsmarknaden har en generellt mycket positiv utveckling och består av aktörer som förstår vikten av kundnära aktiviteter, säger Lina Hann, projektledare för Caravan-mässorna.

Allt fler väljer den mobila livsstilen och antalet nyregistreringar av både husbilar och husvagnar ökar. Det stora intresset sågs senast på årets mässa i Kista som hade besökarrekord.

Vid ytterligare frågor vänligen kontakta:

Lina Hann, projektledare Caravan Stockholm och Caravan Öresund, 08-506 650 02, lina.hann@kistamassan.com
Marika Metsola Renström, pressansvarig Kistamässan och Malmömässan, 08-506 650 35,
marika.renstrom@kistamassan.com

Om Caravan
Startskottet för campingsäsongen går den 14-17 februari 2013 på Caravan Stockholm, Kistamässan. Mässan som tidigare gick under namnet Caravan & Camping samlar handlare av husbilar och husvagnar, leverantörer och återförsäljare av tillbehör, inredning, hjälpmedel, teknik och destinationer, samt ideella föreningar och fackmedia. Antalet mässbesökare ökade förra året med några procent och nådde rekordsiffran 8 507. Den 7-10 mars 2013 är det premiär för systermässan Caravan Öresund på Malmömässan i Hyllie. Läs mer

Belgiska Artexis Group är ett av Europas största familjeägda mässbolag och investerar kraftigt i den svenska marknaden via dotterbolaget Artexis Nordic AB. I december 2011 förvärvade Artexis Nordic Kistamässan, strax norr om Stockholm. Kistamässan startade sin verksamhet 2008 och har på kort tid vuxit till att bli en av Sveriges populäraste mötesplatser för mässor, möten och evenemang. Den 1 februari öppnade Artexis Nordics nya mässanläggning, Malmömässan, på 21 000 kvadratmeter i Hyllie utanför Malmö. Läs mer om Artexis Group, Kistamässan och Malmömässan.