Pressinbjudan till BostadsrättsMässan Stockholm på Kistamässan

Välkommen till BostadsrättsMässan Stockholm! Med över 200 utställare på plats, bred rådgivning och det senaste om nya lagkrav och regler är mässan den samlade kunskapsmässan för alla bostadsrättsintresserade.  Årets fokusområden är Energi, Ekonomi och Fastighetsägaransvar. BostadsrättsMässan Stockholm arrangeras på Kistamässan i Stockholm den 22-23 november 2013.

På BostadsrättsMässan Stockholm är branschens mest kompetenta företrädare samlade. Under två dagar hålls högaktuella seminarier med värdefulla ansvarsdiskussioner, rådgivning och uppdateringar om nya lagkrav och regler. Över 200 utställare finns på plats – vilket gör mässan till den största BostadsrättsMässan någonsin. Mässans målgrupp är bostadsrättshavare, förvaltare och övriga bostadsrättsintresserade i Stockholm/Mälardalen.

Vi arrangerar även familjeaktiviteter som lekområde, adventspyssel och barnpassning för att locka hit den upptagne styrelseledamoten!

Under fredagen har vi fokus på energi med fem olika programpunkter på två olika scener. Under lördagen har alla programpunkter i Speakers Corner ekonomi som tema, medan det på Stora scenen genomförs ett par program kring fastighetsägaransvar. Totalt arrangeras ett 20-tal programpunkter.

Klicka här för att ta del av hela seminarieprogrammet!

Årets mässa är den 17:e i ordningen sedan start år 2000. Artexis är arrangör sedan 2012 och som medarrangörer verkar i år precis som vid tidigare mässor Riksbyggen, HSB och SBC.

Öppettiderna för årets mässa är fredag 22 november klockan 10.00–17.00 och lördag 23 november klockan 10.00–16.00.

Pressackreditering
Klicka här för att ackreditera dig till BostadsrättsMässan Stockholm!

Läs mer: www.bostadsrattsmassan.se  och  www.facebook.com/Bostadsrattsmassanstockholm

För mer information kontakta:
Karin Moberg, projektledare Artexis, karin.moberg@artexis.se, 08-506 650 04
Chris Hammar, programansvarig BostadsrättsMässan, chris.hammar@comhem.se, 073-988 72 93
Joakim Gerhardsson, pressansvarig Artexis, joakim.gerhardsson@artexis.se, 08-506 650 35

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis.