Pressinbjudan till Skandinaviens största mötesplats inom det moderna och innovativa lärandet!

Med över 100 konferenstalare på plats och fler än 110 utställande företag bjuder SETT2014 in till två fullspäckade dagar av kunskap och inspiration. Förhandsintresset har varit överväldigande stort med en helt utsåld konferens- och utställningsdel! SETT2014 är Skandinaviens största mötesplats inom det moderna och innovativa lärandet och arrangeras den 7-8 maj på Kistamässan i Stockholm.

SETT står för ”Scandinavian Educational Technology Transformation" och är Skandinaviens största mötesplats inom det moderna och innovativa lärandet. SETT arrangeras för tredje året i rad och riktar sig till lärare, skolledare, förskollärare, pedagoger och de som arbetar med förvaltningsfrågor.

SETT2014 består dels av en konferensdel, dels av en mässdel där leverantörer av digitala verktyg och moderna fysiska lärmiljöer medverkar. Trycket på konferensbiljetterna inför årets upplaga har varit massivt och konferensen är helt slutsåld.

Bland höjdpunkterna på årets mötesplats finns bland annat skolpolitiska samtal, där utbildningsminister Jan Björklund och Ibrahim Baylan, Socialdemokraternas utbildningspolitiska talesperson, medverkar. Fokuset är satt på skolans framtida utmaningar, och moderator är Annika Dopping. Nytt för i år är även The Trevor Dolan Foundations stipendieutdelning till minne av framlidne skolforskaren Trevor Dolan. På hemsidan finns mer information om fonden och de nominerade. Utdelningen sker på plats onsdag 7 maj.

Några höjdpunkter ur konferensprogrammet:

Anne Bamford
Professor Anne Bamford är erkänd både nationellt och internationellt för sin forskning inom bland annat utbildning och visuell kommunikation. Hon har genom sin forskning drivit frågor om kreativitet, innovation, sociala effekter och jämlikhet och mångfald. Anne är författare till ”The Wow Factor: Global research compendium on the impact of the arts in education" som har publicerats på fem språk och distribuerats i fler än 40 länder.

Ann-Marie Körling
Anne-Marie Körling är en av Sveriges mest uppskattade inspiratörer, författare och lärarutbildare. När lärare berättar om skolan blir det viktiga historier som fungerar som en spegel för skolutveckling och tunga inslag i skoldebatten. På SETT2014 bjuder Anne-Marie, som är aktuell med boken ”Läraren inom mig” på kraftfulla exempel hon själv tagit intryck av och som kan inspirera till nya steg i lärandet.

Peter C. Lippman
I över 20 år har Peter C. Lippman ägnat sitt yrkesliv åt forskning, programmering, planering och utformning av lärmiljöer. Peter har arbetat internationellt som Educational and Resource Planner för att förlänga idéer om vad lärande miljöer är idag - och hur nästa generation lär i sin samtid. På SETT2014 tar han bland annat upp begreppet ”Evidence Based Design” som handlar om att utforma skolor ur ett lärandeperspektiv, för att höja resultaten.

Klicka här för att ladda ner hela konferensprogrammet i PDF-format.

Läs mer och håll er uppdaterade på: www.settdagarna.se och www.facebook.com/settdagarna

Hashtaggen som gäller under SETT2014 är #SETT2014.

Ackreditering
Ackreditera dig till SETT2014 genom att klicka här! Presskortet gäller som fri entré till mässan och föreläsningar i mån av plats.

För mer information om konferensen:
Fredrik Svensson, Rektorsakademien Utveckling
fredrik@rautveckling.se, 073-340 41 10

För mer information om utställardelen och Kistamässan:
Gital Al-Ebeyawi , Projektledare SETT
gital@artexis.se, 08-506 650 89

Joakim Gerhardsson, Pressansvarig Artexis Kistamässan
joakim.gerhardsson@artexis.se, 08-508 650 35

Om Rektorsakademien Utveckling
RAU, Rektorsakademien Utveckling, är baserade i Stockholm och bedriver utvecklingsprojekt, ledarutveckling, kreativitetsutveckling, omvärldsbevakning och opinionsbildning inom ramen för Svensk skola, arbetsliv och framtid. Vår idé är att bidra till att skolor och företag utvecklas i samklang med samhällsutvecklingen och vår samtid. RAU grundades 2011 av Fredrik Svensson och har sedan starten hunnit bilda en rad viktiga utvecklingsprojekt. Läs mer om RAU och övriga projekt