Publikrekord för Sportfiskemässan

Publikrekord för Sportfiskemässan Årets stora händelse för alla sportfiskare, Sportfiskemässan avslutades i söndags på Elmia i Jönköping och slog nytt publikrekord. Totalt 11 267 förväntansfulla sportfiskare besökte mässan under tre intensiva dagar. Den sjunde upplagan av Sportfiskemässan arrangerades på Elmia i Jönköping 1-3 april och blev en mycket lyckad historia. Entusiastiska besökare från hela Sverige samlades för att inspireras, se på nyheter och lära sig mer om sporfiske. Mässan samlade i år totalt 11 267 besökare och slog det tidigare rekordet från 2009 på Kistamässan med drygt 1 000 besökare. Nästa gång arrangeras mässan den 23-25 mars 2012 på Kistamässan i Stockholm. Sportfiskemässan är en aktiv och lärorik mötesplats för alla åldrar och för både nybörjare och proffs. På mässan finns branschledande leverantörer, återförsäljare, båtförsäljare, skolor, föreningar, guider, fiskecamper, samlarklubbar, researrangörer, marinelekronik, fiskevård, film – och tidningsförlag med flera, som storsatsar på nyheter och aktiviteter. Sportfiske är en av svenskarnas största fritidssysselsättningar. 3,1 miljoner svenskar fiskar i någon form och sportfiskebranschen omsätter ca 3 miljarder kronor varje år. Sportfiskenäringen har en kraftfull potential att växa förutsatt att resurserna tillvaratas och vårdas. Samarbetspartners: Sportfiskarna, Fiskeriverket, SPOFA Spöfiske, Sportfiskeakademin, SEFF. Läs mer på: www.sportfiskemassan.se För ytterligare information kontakta Agneta Brunell, projektledare, Sportfiskemässan, tel. 08-506 650 43, e-post: agneta.brunell@kistamassan.com Marika Metsola Renström, pressansvarig, Kistamässan, tel. 08-506 650 35, e-post: marika.renstrom@kistamassan.com

Kistamässan – Sveriges mest centrala mäss- och eventanläggning – är strategiskt placerad i hjärtat av den företags-expansiva regionen Kista Science City. I de nybyggda lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella kontakter.