Scenprogrammet klart för BostadsrättsMässan i Göteborg och Malmö

Nu är scenprogrammen klara för höstens BostadsrättsMässor i Malmö och Göteborg. På mässorna kommer det att bjudas på stadsspecifika inslag, men även allmänna programpunkter om exempelvis energieffektivisering, lagar och regler och underhållsplan. Mässan arrangeras på Malmömässan den 10-11 oktober och på Svenska Mässan den 21-22 november.

Scenprogrammet har sammanställts utifrån en research som har gjorts där besökarna fått svara på vilka ämnen och frågeställningar de vill se. Utöver researchen har vi även haft referensgruppmöten tillsammans med 11 representanter från region Skåne och 10 representanter från Västra Götaland med olika positioner som ordförande, kassör och medlem inom bostadsrättsföreningar.

Bland de viktigaste frågorna enligt besökarna och referensgruppen just nu är:
Vad ska jag tänka på när jag gör en underhållsplan för att minska framtida kostnader?
Vilka nya lagar och regler väntar inom bostadsrätt framöver?
Vad är ansvaret för styrelse kontra bostadsrättsinnehavare?

Se hela scenprogrammet för Malmö här
Se hela scenprogrammet för Göteborg här

Läs mer på: http://www.bostadsrattsmassan.se/

BostadsrättsMässan är den etablerade mötesplatsen där bostadsrättsföreningars styrelser, bostadsrättshavare och andra bostadsrättsintresserade möts. På BostadsrättsMässan Malmö får besökarna direktkontakt med leverantörer och experter. Rådgivning, inspiration och värdefulla lärdomar som gör att de sparar tid, får kunskap om sitt ansvar och blir säkrare i sin roll.

För mer information kontakta:
Karin Moberg, projektledare, karin.moberg@artexis.se, 08-506 650 04
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.se, 08-506 650 35

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis.