SETT2015 samlar 180 talare på Kistamässan

Nu är konferensprogrammet klart för SETT2015. 180 talare finns på plats, bland andra Mats Trondman, Anne-Marie Körling och André Pops som moderator för Styrnings- och Ledningsspåret. SETT är Nordens största mötesplats inom det moderna och innovativa lärandet och pågår den 14-16 april på Kistamässan i Stockholm.

Förhandsintresset för SETT2015 har varit enormt stort och det har varit bra åtgång på konferensbiljetter. Konferensprogrammet består av 130 sessioner och fokus utgår från tre temaområden – demokrati 2.0, kollegialt lärande och Post-IT. Nytt för i år är att mässan pågår under tre dagar och att sista dagens konferensinnehåll är främst riktad mot förskola och förskoleklass.

Några höjdpunkter i programmet:

Mats Trondman – Får man vara en auktoritet (Styrnings- och ledningsspåret)
Professor Mats Trondman är en av Sveriges mest erkända barn- och ungdomsforskare och har sitt säte på Linnéuniversitetet. Han beskriver i sin föreläsning den problematik som uppstår när vår moderna samhällsutveckling förändrar ungas beteenden och relationer, hur ungdomstiden förlängs och hur vuxnas roll i skola och förskola påverkas av detta. Men också hur ungas drömmar tyvärr ofta krockar med en tuff verklighet.

Anne-Marie Körling – Undervisningen! (Allmänna spåret)
Anne-Marie Körling är författare och föreläsare men främst så är hon lärare. 2007 mottog Anne-Marie Microsofts innovativa lärarpris Sverige. Det är genom den och ur den eleven kan delta och utforska det vi är oss tillsammans. Om undervisningens möjligheter och utmaningar handlar Anne-Marie Körlings föreläsning. Detta vill du inte missa!

André Pops – moderator på Styrnings- och ledningsspåret
Programledaren och sportkommentatorn André Pops har bland annat varit programledare för den Olympiska vinterstudion, fotbolls-VM och som sidekick för Melodifestivalen. Han debuterade som barnboksförfattare 2012 med boken ”Vinterkampen”. André modererar på Styrnings- och ledningsspåret.

Se hela konferensprogrammet här.

I SETT:s utställning kan du möta närmare 130 leverantörer av moderna fysiska lärmiljöer. Det kommer att vara en blandning av företag med produkter och tjänster som kan knytas till det innovativa och digitala lärandet. Utställningen är kostnadsfri.

Se alla medverkande företag här.

SETT2015 arrangeras av Rektorsakademin Utveckling (RAU), Stockholms Stad och Easyfairs, i samarbete med Lärarförbundet.

Vill du som journalist eller fotograf bevaka SETT2015? Pressackreditera dig här.

För mer information om konferensen:

Fredrik Svensson, Rektorsakademien Utveckling
fredrik@rautveckling.se, 073-340 41 10

För mer information om utställardelen och Kistamässan:

Lina Hann, Projektledare SETT
lina.hann@easyfairs.com, 08-506 650 02

Marika Metsola Renström, Pressansvarig
marika.renstrom@artexis.se, 08-506 650 35

Om Easyfairs
Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Group, ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. På Easyfairs mässor får du möjligheten att besöka framtiden. Läs mer om Easyfairs.