Sommarens uterum med INDISKA

INDISKA gör debut på årets Rum & Trädgård med en färgstark pop-up-butik. Företaget tar även hjälp av bloggarna Amelia Widell och Pernilla Jansson för att skapa inspirationsmiljöer på plats som andas försommarkänslor. Rum & Trädgård arrangeras på Kistamässan den 24-27 april 2014. Passion är årets tema.

INDISKA kommer att bjuda på vår- och försommarkänslor i sin monter på Rum & Trädgård. Gäststylisterna  Amelia Widell, som driver bloggen A Beautiful Living, och Pernilla Jansson som bloggar på Plaza interiör, har hjälpt till att skapa spännande och livfulla inspirationsmiljöer.

På plats finns även en färgstark pop-up butik med inredning och tillbehör till uterum, balkong och trädgård. Det kommer även bjudas på förhandsvisning av sommarens interiör, som hos INDISKA kommer i ett artistiskt och färgstarkt tema med produkter för balkongen, trädgården och picknicken. Några exempel är färgstarka hängmattor, dukar, mattor, hängande ljuskällor och en ny servis i bambufiber.

På årets Rum & Trädgård är temat Passion. Vi fångar det lustfyllda och energirika i trädgården, balkongen och uterummet. Mässan arrangeras för sjunde året i rad på Kistamässan i Stockholm – men den här gången flyttar mässan från början av mars till slutet av april. Genom flytten till en ljusare period släpps färgerna, värmen och odlarglädjen in.

Pressfrukost & ackreditering
Ackreditera dig till Rum & Trädgård genom att klicka här! Presskortet gäller som fri entré till mässan. På öppningsdagen arrangeras en pressfrukost i mässlokalen. Anmälan sker separat senast i dag onsdag 23 april till joakim.gerhardsson@artexis.se. Läs mer om pressfrukosten här.

Läs mer: www.rumochtradgard.se
www.facebook.com/rumochtradgard
#minpassion
#rumochtradgard

För ytterligare information, kontakta:
Lina Hann, projektledare, lina.hann@artexis.se, 08-506 650 02
Joakim Gerhardsson, pressansvarig, joakim.gerhardsson@artexis.se, 08-506 650 35

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis.