Svenska världsspelet på Comic Con Gamex

Kommande storspelet The Division, utvecklat av svenska företaget Massive Entertainment, en Ubisoft-studio, kommer att visas under Comic Con Gamex. På plats finns även Massives Martin Hultberg för att berätta mer om spelet och hur det är att arbeta med ett av 2015 års mest omtalade spel.

Allt sedan The Division avslöjades har snacket gått och förväntningarna på apokalypskildringen vuxit allt eftersom detaljer släppts. Det är ingen överdrift att säga att svenska Ubisoft Massive arbetar med vad som redan nu ser ut att bli en av de allra största spellanseringarna i världen under 2015.

The Divisions historia tar sin början efter vad som ser ut att vara en vanlig influensavåg i New York City men som snabbt utvecklas och får oerhörda konsekvenser. The Division är regeringens hemliga insatsstyrka som skapats för att hantera stora störningar i samhällsstrukturen och katastrofer. De kallas in för att upprätthålla ordningen och som spelare måste man nu hantera situationen och försöka hitta en lösning framåt.

Torsdag 30 oktober och fredag 31 oktober kommer Martin Hultberg från Ubisoft Massive att finnas på Comic Con Gamex för att berätta mer om hur det är att arbeta med en världstitel, prata om spelet och svara på frågor. Martin har arbetat med spel i över 13 år både i Sverige och utomlands. Han har arbetat med titlar som World in Conflict, Rainbow Six, Assassin’s Creed och Far Cry.

För pressbilder och biografi om Martin Hultberg:

För mer information om Gamex kontakta:
Gital AL-Ebeyawi, projektledare, Gamex, 08-506 650 89, gital@artexis.se
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis, 08-506 650 35, marika.renstrom@artexis.se

För mer information om Ubisoft kontakta:
David Antell, PR Manager, Ubisoft, +46 709-47 60 19, david.antell@ubisoft.com
Marcus Legler, Mi5 Communications, +46 (0)708 – 25 78 76, ml@mi5communications.com

Om Comic Con Gamex
Spel- och underhållningsindustrin integreras allt snabbare när film, konsol- och datorspel, serier, fandomes och comics möts. Spel blir film, film blir spel, gränserna för upplevelsen suddas ut. Därför låter vi mässorna Comic Con och Gamex mötas på samma plats. För att de hör ihop. För att ta reda på vart vi är på väg. Framtidens spel- och serievärld knackar på dörren. Vi har släppt in den.

Comic Con Gamex är Sveriges största kombinerade spel, serie- och filmmässa. På plats finns såväl spelutvecklare, serietidningsskapare och delar av Hollywoods film- och serieindustri. På höstlovstorsdagen öppnar den första upplagan - under fyra dagar, den 30 oktober - 2 november, välkomnar vi alla till Kistamässan i Stockholm! Läs mer på http://www.comiccon.se/

Om Ubisoft
Ubisoft är en av världens ledande utgivare, producenter och distributörer av interaktiva underhållningsprodukter och har vuxit starkt genom att utvidga antalet produkter och uppköp av leverantörer. Ubisoft har kontor i 26 länder och säljverksamhet i 55 länder. Företaget levererar högkvalitativa dataspel och omsatte 2010/2011 mer än 1 039 miljoner euro. Läs mer på www.ubisoftgroup.com,