Välkommen till Rum & Trädgårds pressfrukost

Rum & Trädgård har flyttat till en varmare period och släpper därmed in ljuset, färgerna och odlarglädjen. Fyra intensiva dagar med över 160 utställare, inspirerande utställningar, seminarier och de senaste produkterna och tjänsterna för trädgården och uterummet. Vi hälsar dig välkommen till en berikande pressfrukost! Rum & Trädgård arrangeras på Kistamässan den 24-27 april 2014. Passion är årets tema.

Vad: Pressfrukost på Rum & Trädgård
När:
Torsdagen den 24 april, klockan 9.00-10.00 (frukost serveras från klockan 08.45)
Var:
I uppbyggda seminarielokalen inne i mässhallen, Rum & Trädgård på Kistamässan.
Anmälan:
Senast onsdagen den 23 april till joakim.gerhardsson@artexis.se.

Program

• Lina Hann, projektledare för Rum & Trädgård, välkomnar och presenterar årets mässa .
  • Lotta Ahlvar från Svenska Moderådet pratar trädgårdstrender.
  • Bosse Rappne, välkänd trädgårdsprofil som bland annat synts i ”Äntligen Hemma” i TV4, ger värdefulla råd och tips inför säsongen.
  • Erica Dahlqvist från Blomsterlandet om resan från frö till planta.
  • Johnnie och Mattias, kända från ”Roomservice” och ”Sofias änglar” i Kanal 5, berättar om sitt auktionsprojekt på mässdelen Renovera & Bygga Nytt.

Höjdpunkter på mässan

• Scenområdet Min Passion med profiler som Elsa Billgren, Bosse Rappne, Frida Ramstedt och Linda Schilén. Klicka här för att se hela programmet för scenområdet Min Passion
  • På mässavdelningen Renovera & Bygga Nytt finns Johnnie & Mattias, kända från ”Roomservice”, på plats där de bygger en friggebod som besökarna kan buda på. Pengarna går oavkortat till barnhemmet i Awassa i Etiopien.
  • Rådgivning med möjlighet att boka ett 20-minuterspass på plats med Ulriksdals Slottsträdgård, Blomsterlandet, Orchidéhuset och Husrådet.
  • Färger som exploderar. Växter som blomstrar. Inspirationsutställningarna på mässan ger dig nya uppslag och tips om hur du själv kan ge liv åt din egen trädgård. Vansta Trädgård, Bürgers Växtgård, Elsa Billgren, Norrby Trädgård, Niclas Jensen, Svenska Moderådet och Blomsterlandet medverkar alla med varsin utställning.

Värme, färg och odlarglädje
På årets Rum & Trädgård är temat Passion. Vi fångar det lustfyllda och energirika i trädgården, balkongen och uterummet. Mässan arrangeras för sjunde året i rad på Kistamässan i Stockholm – men den här gången flyttar mässan från början av mars till slutet av april. Genom flytten till en ljusare period släpps färgerna, värmen och odlarglädjen in.

Varmt välkommen!

Ackreditera dig till Rum & Trädgård genom att klicka här! Presskortet gäller som fri entré till mässan och seminarier i mån av plats.

Läs mer: www.rumochtradgard.se
www.facebook.com/rumochtradgard
#minpassion
#rumochtradgard