Välkommen till Sveriges Bageri & Konditorimässa

Sveriges Bageri & Konditorimässa på Kistamässan är höstens stora händelse för bageri- och konditorbranschen med över 100 utställare på plats som visar det senaste inom råvaror, maskiner, inredning, yrkeskläder och förpackningar. Årets stora händelse är tävlingen Årets Bagare, det vill säga Svenska Mästerskapet för professionella bagare, som avgörs på mässan. Sveriges Bageri & Konditorimässa arrangeras den 18-20 september på Kistamässan i Stockholm.

I Årets Bagare, som arrangeras av branschorganisationen Sveriges bagare & konditorer, gör Sveriges absolut vassaste bagare upp om den ärofyllda titeln Årets Bagare. Nu får bagarna visa upp sina hantverkskunskaper. De sex finalisterna är:

* Tobias Henke, 27, från Täby och jobbar på Taverna Brillo i Stockholm.
* Martin Andersson, 39, från Oskarshamn och jobbar på Nilssons konditori i Oskarshamn.
* Alexander Grave, 40, från Lerum och jobbar på Margaretas bröd & bakverk i Mölndal.
* Mattias Wallmark, 39, från Östersund, ansvarig för bageriet och delägare på Lundbergs konditori i Stockholm.
* Adam Söderström, 27, från Tumba och jobbar på Bageri Petrus i Stockholm.
* Gabriel di Grado, 40, från Stockholm och jobbar på Spånga konditori/Bullar & Bröd.

En jury bestående av namnkunniga personer i branschen kommer bland annat att bedöma handlag, smak, kreativitet och totalupplevelse. Tävlingen pågår under alla mässans dagar och prisutdelningen sker lördagen den 20 september klockan 15.00.

Läs mer och håll er uppdaterade på: www.sverigesbagerimassa.se.

Ackreditering
Ackreditera dig till Sveriges Bageri & Konditorimässa genom att klicka här! Presskortet gäller som fri entré till mässan och seminarier i mån av plats.

För mer information, kontakta:

Gital AL-Ebeyawi, projektledare, gital@artexis.se, 08-506 650 89
Martin Lundell, Sveriges bagare & konditorer, martin@bageri.se, 08-762 67 94
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.se, 08-506 650 35

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis
.