• KitchenWiz/

Ny middagstjänst lanseras i Göteborg: Gott, näringsriktigt och varierat – på max 15 minuter

Report this content

Idén till Göteborgs nya middagstjänst ”Så gott som klart” föddes ur jobbstress och hektiska dagishämtningar. Genom att förbereda vardagsmiddagen på samma sätt som en kock på restaurang höjer företaget KitchenWiz matnivån hemma och ger västsvenskarna mer tid med familjen. — Godare mat, mer mys och mindre krångel, det är vår affärsidé, säger Helena Hamberger.

Med full fart både på och utanför jobbet fick två stressade föräldrar i restaurangbranschen en idé. Tänk om någon planerat och förberett middagarna hemma på samma vis som i ett restaurangkök? Allt görs färdigt så långt det går i förväg och före servering läggs enkelt sista handen vid måltiden. Bästa möjliga råvaror, gott och varierat – med minsta möjliga ansträngning. I april förvandlades idén till företaget KitchenWiz av Helena och Pär Hamberger, som tidigare bland annat drivit Råda Säteri utanför Göteborg. — Att hinna sätta sig in i näringslära, mattrender och larm om farliga tillsatser är nästan en heltidssyssla idag. Man vill äta rätt, umgås och laga mat i sitt moderna kök, men tiden räcker inte till. Då hjälper vi till, säger Pär Hamberger. Med hjälp av lokala råvaror och en varierad meny skapades ”Så gott som klart”. Konceptet är uppbyggt som ett abonnemang och varje vecka får man hjälp med tre näringsriktiga middagar. På tisdagar hämtar man sin leverans, eller får den skickad till dörren. I laddningen finns sedan allt som behövs – utan att några extra inköp krävs. Innehållet tar max en kvart att tillaga och servera. Sedan starten har barnfamiljer varit en välrepresenterad kundgrupp, men nu märks också ett stort intresse i ålderskategorin 55+. — Ju mer vi alla får att göra, desto mer tvingas man prioritera. Syftet med ”Så gott som klart” är att ge lite extra lugn och därmed mer tid till det man värderar mest i vardagen. Som till exempel en avkopplande middag med familj, sambo eller vänner, säger Helena Hamberger. KitchenWiz middagstjänst finns från 1-6 personer och kostar 1020:- per vecka för en familj på fyra personer. Fler priser finns på hemsidan, www.kitchenwiz.se

Taggar: