Klaria´s produkter får patentskydd i ytterligare en stor marknad

Klaria´s drug delivery-teknologi har fått patent i Mexiko.

Klaria Pharma Holding AB (Klaria) meddelar idag att Mexico läggs till de länder där Klaria´s produkter kommer ha patentskydd. Med en befolkning på över 125 miljoner människor är Mexiko en viktig marknad för Klaria´s produkter. Befolkningen i Mexiko, Kanada och USA når tillsammans nästan 500 miljoner människor.

Patentet på samtliga marknader täcker den underliggande drug delivery-teknologi som Klaria´s produkter är baserade på. De exklusiva, globala, avgiftsfria och permanenta rättigheter som Klaria äger inom teknologin omfattar för närvarande migrän och genombrottssmärta vid cancer.

”Ett godkänt patent i Mexiko fullbordar det patentskydd vi sökt för hela Nordamerika. Mexiko har därmed anslutit sig till bland annat Kanada och USA, ett par av länderna på den växande listan över områden där våra produkter kommer att ha fördel av patentskydd. I USA kommer patentet till och med gälla till 2029 ", säger Dr Scott Boyer, VD för Klaria Pharma Holding AB.

Idag finns patentskydd i Australien, Israel, Japan, Kanada, Kina, Mexico, Nya Zeeland, Ryssland, Sydafrika, Sydkorea, Sverige och USA.

För mer information, besök Klaria Pharma Holding ABs webbplats klaria.com eller kontakta:

Klarias affärsidé går ut på att utveckla och kommersialisera innovativa produkter med tydliga konkurrens-fördelar inom terapiområdena migrän- och cancerrelaterad smärta. Klarias koncept baseras på en patenterad drug delivery-film, vilken kombineras med kliniskt testade och väl beprövade aktiva substanser. Aktiens kortnamn är KLAR. Remium Nordic är Certified Advisor för Klaria Pharma Holding AB. På klaria.com finns möjlighet att ladda ner komplett bolagsbeskrivning.

Taggar:

Citat