Klarna ger kunden makt över sin privatekonomi med ny app

Läs original

Stockholm, 4 maj 2018 - Idag påbörjar Klarna lanseringen av ett av sina största initiativ någonsin - en nya app. I den nya appen finns enkla och smidiga funktioner som uppmuntrar konsumenter att ta kontroll över sin privatekonomi, vilket kommer att göra Klarna till en allt viktigare del i deras vardag. Lanseringen är startskottet för att kunna erbjuda framtidens betalnings- och shoppingupplevelse i en och samma app.

"På Klarna lyssnar vi inte bara på vad våra kunder säger, utan vi försöker verkligen förstå deras behov. Det är så vi kan känna oss säkra på vad de efterfrågar - flexibilitet, säkerhet, minskad ekonomisk oro och en okomplicerad betalningsupplevelse. Detta har tillsammans med vårt fokus på en oslagbar användarupplevelse varit de drivande krafterna under utvecklingsprocessen. Vi är mycket glada över den här lanseringen, men ser också mycket fram emot kommande funktioner och tjänster. Det här är bara början. Vårt mål är att gå betydligt längre än vad som förväntas av en betalningsleverantör och därigenom driva lojalitet från såväl kunder som handlare", säger David Fock, Chief Product Officer på Klarna.

Vid lanseringen kommer de mest efterfrågade funktionerna att finnas tillgängliga för konsumenterna. Dessa inkluderar:

• Betala som du vill ger kunderna kontroll över sin privatekonomi genom att erbjuda flexibilitet och frihet i hur och när de själva önskar betala för sina köp.
  • Missa aldrig en betalning innebär att pushnotiser som hjälper kunderna att betala en faktura i tid skickas ut.
  • En tydlig översikt över köp med bilder och möjligheten att filtrera dessa efter kategorier. Något som ingen annan app för närvarande erbjuder.
  • En förbättrad kundserviceupplevelse med tillgänglighet dygnet runt, alla dagar i veckan.
  • Nytt hemflöde med inspirerande innehåll för konsumenterna att scrolla igenom.

Under de närmaste månaderna kommer appen att regelbundet uppdateras med nya och inspirerande funktioner för att göra hela shoppingupplevelsen ännu smidigare och roligare.

För mer information, vänligen besök: https://www.klarna.com/smoooth-app/

Johanna Nyman, Senior manager Communications & PR

Om Klarna:
Klarna är en av Europas ledande betalningsleverantörer, och en nyligen licensierad bank, som vill revolutionera betalningar för både konsumenter och handlare. Företaget grundades i Stockholm 2005. Klarna erbjuder konsumenter möjligheten att betala nu, betala senare eller dela upp betalningen över tid, vilket ger en enkel, säker och smidig köpupplevelse. Klarna har idag 89 000 anslutna handlare. Klarna har 2 000 anställda och är verksamt i 14 länder.