Nelly tar med Klarna Checkout på sommarturné

När Nelly.com ger sig ut på sommarturné, där man sätter upp tillfälliga butiker på fem olika orter i Sverige, erbjuds kunderna att smidigt via iPads betala sina kläder med Klarna Checkout – och få varorna direkt i handen.

Klarna och Nelly ingår under sommaren ett unikt samarbete. Under fem veckor tar Nelly sitt koncept från e-handeln och möter istället kunderna i tillfälligt uppsatta butiker på fem välkända sommarorter i Sverige. Varorna får man direkt med sig i handen.

Kunderna handlar säkert, bekvämt och enkelt med Klarna Checkout, och beställningen görs via iPads som finns tillgängliga i de tillfälliga butikerna.

-          Med våra tillfälliga butiker runt om i sommarsverige får vi chansen att komma ut och träffa våra kunder på riktigt. Det här är inte i första hand en säljande butik utan det handlar istället om mötet. Samtidigt får vi får en perfekt koppling mellan den fysiska butiken och vår primära affär på nätet genom att kunderna handlar via iPads och Klarna istället för en mer traditionell betalning, säger Magnus Månsson, VD för Nelly.com.

-          Det är ett samarbete som både är kul, nytt och spännande – både för Nelly och oss på Klarna, men såklart även för konsumenterna. Den simpla köpupplevelse som vi har skapat online med Klarna Checkout har vi helt enkelt återskapat offline. Vi tror och hoppas att Nellys kunder uppskattar det här initiativet – speciellt den yngre målgruppen bland kvinnor som inte normalt bär med sig kontanter, säger Stefan Backlund, Manager Consumer Marketing på Klarna.

För mer information kontakta:

Claes Tellman,
Kommunikationschef Klarna^

Klarna erbjuder säkra och smidiga betalningslösningar till över 15 000 e-butiker och över 10 miljoner kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Österrike och Nederländerna. Klarna grundades 2005 med idén att skapa en problemfri betalningslösning som skulle tillåta köpare och säljare att interagera enkelt och tryggt vid handel på nätet. Klarna gör detta genom att låta kunden få varorna först och betala efteråt, medan vi bär kredit- och bedrägeririsken för handlarna. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag och har på bara sju år vuxit till 800 anställda i 8 länder. Klarnas omsättning 2012 var knappt 1,2 miljarder SEK.

Om Nelly.com & CDON Group

Nelly.com är en ledande aktör inom mode på nätet för mode- och skönhetsmedvetna tjejer och killar mellan 18 och 35 år. Nelly inspirerar med nyheter varje dag från några av våra 850 olika varumärken inom kläder, skor, underkläder, badkläder, skönhetsprodukter, accessoarer och sportkläder. På Nelly.com hittar du upp till 300 nya plagg varje dag från internationellt välkända modehus och butikens egna unika varumärken såsom NLY Trend och NLY Shoes, Wonderland, Issue 1.3 och Estradeur. Nelly.com är en del av e-handelskoncernen CDON Group, Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har koncernen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com och Lekmer.com), Mode (Nelly.com och Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.com). CDON Groups Internetbutiker attraherade omkring 244 miljoner besök och mer än två miljoner unika kunder under 2012.