Cincinnati Grinding Technologies - ett bolag inom KMT-gruppen - erhåller en stor order Det amerikanska servicebolaget Cincinnati Grinding Technologies (CGT) som nyligen förvärvades av KMT har erhållit en stor order. Ordern kommer från en betydande amerikansk underleverantör till bilindustrin och omfattar totalt fem stora maskinombyggnader. Ordervärdet uppgår till 0,9 MUSD, vilket motsvarar omkring 50 procent av fjolårets totala omsättning för CGT som uppgick till cirka 2 MUSD. "Denna order visar vilken potential CGT har på den amerikanska marknaden och bekräftar tillväxtmöjligheten för företaget", säger Johan Westberg, VD Lidköping Machine Tools AB. För ytterligare information kontakta: Lars Bergström, koncernchef, Karolin Machine Tool AB Tel: 08-594 211 50 eller via e-mail: lars.bergstrom@kmt.se Johan Westberg, VD, Lidköping Machine Tools AB Tel: 0510 880 00 / 070 558 82 98 e-mail: johan.westberg@lidkoping.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/01/20040701BIT20630/wkr0010.pdf