En av företagets mest betydande ordrar någonsin till KMT Cutting System (fd ABB KMT Waterjet Systems) Det händer mycket spännande på KMT Cutting Systems. Nu kan vi stolt meddela att vi tagit hem en av de största enskilda ordrarna i företagets historia. Det är Lear i Tidaholm som lagt en beställning värd 13,5 miljoner kronor. Ordern innebär två kombinerade vattenskärnings- och frässystem med fyra robotar i vardera. Lear ska använda boxarna till att bearbeta instrumentpaneler till Volvos kommande modell. Det första systemet levereras i början av nästa år. Till detta kommer ett helhetsåtagande där bl a fixturer och s.k. off-line programmering ingår. Förserieproduktion kommer dessutom att ske i KMT Cutting Systems nya Technology Centre i Ronneby. Boxarna är specialdesignade för att passa Lears behov och är de första KMT Cutting Systems konstruerar som kombinerar vattenskärning och fräsning i en och samma Cutting Box. - Att Lear väljer att lägga ordern hos oss är en fantastisk framgång. Inte minst med tanke på att vi för ett antal år sedan förlorade dem till en konkurrent, på grund av att vi då inte kunde leverera vad kunden behövde. Det sista systemet sålde vi 1995, men nu är vi tillbaka på banan igen, säger Mats Sandgren, projektchef och säljansvarig för Norden. - Ordern är verkligen ett bevis på att företagets strategi är den rätta. Tillägget av fräsning till produktsortimentet har inneburit att vi nu kunnat möta Lears behov, fortsätter Mats Sandgren. På Lear är man glada åt att åter kunna knyta KMT Cutting Systems till sig som leverantör. - Vi har haft KMT Cutting Systems som leverantör av vattenskärningssystem tidigare och varit mycket nöjda, berättar Johan Gustafsson, teknisk/ekonomisk beredare på Lear. Då Volvos airbagkoncept gjorde att KMT Cutting System inte kunde erbjuda den process vi behövde har vi under ett antal år valt en annan leverantör. Nu har Volvo ändrat materialsammansättningen, vilket innebär att vi åter har kunnat uppta samarbetet. - KMT Waterjet Systems har även uppvisat stor professionalism och mycket hög kvalitet genom hela upphandlingsförfarandet. Det strukturerade sätt på vilket man driver projekt är föredömligt, avslutar Johan Gustafsson. För ytterligare information kontakta: Lars Bergström, koncernchef, Karolin Machine Tool AB Tel: 08-594 211 50 eller via e-mail: lars.bergstrom@kmt.se Sten Camizt, VD, KMT Cutting Systems Tel: 0457-345 00 eller via e-mail: sten.camitz@se.abb.com Kontaktperson: Mats Sandgren, projektchef/säljansvarig Norden Tel: 0457-345 12, Mobil: 0708-32 45 12 E-post: mats.sandgren@se.abb.com Internet: www.cuttingbox.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/05/20040705BIT20240/wkr0001.pdf