Joakim Roslund ny CFO i KMT

Joakim Roslund ny CFO i KMT Joakim Roslund efterträder nuvarande CFO Torbjörn Bäckström den 1 november 2004. Joakim är 40 år, civilekonom från Lunds universitet och arbetar sedan ett par år som CFO hos OM Technology Division, en internationell verksamhet som 2003 omsatte närmare 2 Mdr kronor med 1 000 anställda. Joakim fick efter slutförd examen arbete hos Ericsson, där han arbetade i nästan ett decennium. Han började inom redovisning men arbetade senare i allt större utsträckning med controller-orienterade och affärsnära arbetsuppgifter. Genom olika ledande befattningar skaffade han sig en bred erfarenhet och kunskap. Som CFO på OM Technology har Joakim deltagit i ett antal förvärv samt utförsäljningar av bolag. "Joakim har den erfarenhet och kompetens som vi efterfrågar och han har en gedigen och mångårig industriell bakgrund. Hans erfarenhet från Ericsson:s produktion och projektrelaterad verksamhet i en global miljö passar väl in i KMT:s fortsatta utveckling", säger KMT:s koncernchef Lars Bergström. "Jag ser KMT som en spännande möjlighet att få ta det fulla ansvaret för en koncerns ekonomi och finansfunktion och på sikt, tillsammans med övriga ekonomifunktioner inom koncernen, utveckla ekonomistyrningen för att ge ledning och organisation det stöd som krävs i en internationell och föränderlig miljö" säger Joakim Roslund. För ytterligare information kontakta: Lars Bergström, VD och koncernchef Karolin Machine Tool AB Tel: 08-594 211 50 eller via e-mail: lars.bergstrom@kmt. KMT AB Karolin Machine Tool (KMT) marknadsför, utvecklar och tillverkar avancerade produktionsmaskiner och systemlösningar för verktygsindustrin inom segmenten Vattenskärning, Precisionsslipning, Plåtbearbetning och Rörformning. KMT noterades på Stockholmsbörsens O-lista den 3 april 1998. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040817BIT20130/wkr0001.pdf