Kina-order till Herber

Kina-order till Herber KMT-företaget Herber Industri AB i Värnamo har fått order på två maskiner för bockning av rör från det kinesiska skeppsvarvet Wuchang Shipyard. Detta innebär att Herber nu fått ett insteg på den intressanta skeppsvarvsmarknaden i Kina. För drygt ett år sedan introducerade Herber sitt koncept för ett 10-tal kinesiska varv med moderniseringsplaner och med denna order som referens är förutsättningarna goda att ytterligare varv satsar på utrustning från Herber. - Det har varit lugnt på den kinesiska marknaden ett tag, men den här ordern är bara ett av tecknen på att det börjar lossna där, berättar marknadschef Magnus Svenningsson, Herber. Orsaken till att Wuchang Shipyard valde Herber är främst en bättre teknik jämfört med andra konkurrenter. Herber har för övrigt nyligen gjort ett tekniskt genombrott genom att bocka rör i 0,8 x diametern. Tekniken kallas Booster Bending@ och även svåra material som höghållfast stål, kromlegeringar och aluminium har bockats i dessa radier. För ytterligare information kontakta: Karl-Ola Kjellberg, koncerncontroller, Karolin Machine Tool AB Tel: 0910-71 10 30 / 070-565 84 11 eller via e-mail: kok.kjellberg@kmt.se Magnus Svenningsson, marknadschef Herber Industri AB Tel. 0370-69 95 50/ 070- 666 55 63 eller via e-mail: magnus.svenningsson@herber.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00700/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00700/bit0002.pdf