KMT-företag stärker positionen i Kina

KMT-företag stärker positionen i Kina KMT gör verklighet av planerna att stärka sin marknadsposition i Kina. Ett nytt kontor med reservdelslager har startats i Beijing av KMT-företaget UVA International AB. Under åren har UVA International levererat ett 100- tal anläggningar i Kina till främst leverantörer av bränsleinsprutningssystem till fordonsindustrin. Den hittills positiva utvecklingen för UVA på den expansiva kinesiska marknaden väntas nu få ytterligare skjuts. Med en fast bas i Kina kommer UVA kommer närmare kunderna och kan leverera reservdelar snabbare. Även servicen förbättras med servicepersonal stationerad där. - Närvaro på våra marknader är prioriterat inom KMT, säger koncernchef Björn Kumlin. Därför är det mycket tillfredsställande att planerna på etablering i Kina nu förverkligats. Inom något år kommer även övriga KMT-bolag att följa UVAs exempel genom att ansluta till kontoret i Beijing. För ytterligare information kontakta: Karl-Ola Kjellberg, koncerncontroller, Karolin Machine Tool AB Tel 0910-71 10 30/ 070-565 84 11 e-mail: kok.kjellberg@kmt.se Lars Hemmingsson, affärsutvecklare UVA International AB Tel 08-634 75 63 e-mail: lars.hemmingsson@uva.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00710/bit0002.pdf