KMTs dotterbolag LIDKÖPING MACHINE TOOLS får genombrottsorder från Indien

Lidköping har fått en stororder från NEI Ltd (National Engineering Industries Limited), en indisk tillverkare av kullager. Ordern, som är Lidköpings första från NEI, markerar ett genombrott på den indiska marknaden. Ordern gäller ett komplett system för tillverkning av ringar till koniska rullager (TRB) bestående av slip- och polermaskiner, mätutrustning samt hantering. Ordern skall levereras under år 2005. NEI Ltd är en av Indiens största lagertillverkare med en tillverkning (under varumärket NBC) av närmare 3 miljoner lager i månaden. De tillverkar lager i över 500 olika storlekar, från 6 mm i hålet till 1 300 mm ytterdiameter men med kapacitet för lager upp till 2 000 mm. "Likaväl som det är en stor framgång för oss att bryta in på den indiska marknaden, är det viktigt för Lidköping att få ett så snabbväxande företag som NEI Ltd som kund”, säger Johan Westberg, VD på Lidköping Machine Tools. För ytterligare information vänligen kontakta: Lars Bergström, koncernchef, Karolin Machine Tool AB Tel: 08-594 211 50 eller via e-mail: lars.bergstrom@kmt.se Johan Westberg, VD, Lidköping Machine Tools AB Tel: 0510 880 00 / 070 558 82 98 eller via e-mail: johan.westberg@lidkoping.com