DO valde Knowit

Diskrimineringsombudsmannen, DO, har tecknat ett nytt avtal med Knowit. Avtalet har en löptid på tre år, plus en option på ytterligare ett år. Knowit har fått i uppdrag att vidareutveckla webbplatsen, www.do.se och att utveckla ett nytt intranät, samt förvaltning tillika support av dessa.

– DO ser den externa webbplatsen som sin viktigaste externa kommunikationskanal och sitt ansikte utåt. Inledningsvis så kommer vi - tillsammans med DO och utifrån framtagen webbstrategi – arbeta med innehållsstrategi, effektkartläggning, struktur samt att ta fram designskisser, säger Thomas Engström, kundansvarig på Knowit.

Arbetet kommer resultera i ny webbplats, med ny innehållsstruktur baserad på EPiServer 7 CMS. Nya do.se kommer levereras med responsiv design som stödjer olika enheter (smartphones, läsplatta, PC) och även ha språkstöd med upp till 27 olika språk.

Den nya webbplatsen kommer att ha stöd för att göra anmälan om diskriminering online. Lansering är planerad till hösten 2014.

Patrik Syrén, informationsansvarig, Knowit AB, 08 700 66 00 eller 0730 74 66 30
Thomas Engström, Knowit Dalarna AB, +4670 343 03 50

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som utvecklar sina kunders affärer och verksamhet genom att skapa kreativa lösningar inom IT, Digital & Design och Management. Med entreprenörsdrivna enheter verksamma på kundens lokala marknader erbjuder vi stor förståelse för både verksamhet och behov. Vår kultur präglas av öppenhet, entreprenörskap, hög kompetens och en vilja att ständigt utvecklas. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 1800 medarbetare representerade på 17 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Estland, Finland, och Ryssland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowitgroup.com.