Förslag till styrelse och styrelseordförande

Valberedningen föreslår årsstämman den 28 april 2015 att omval sker av styrelseledamöterna Carl-Olof By, Camilla Monefeldt Kirstein, Cecilia Lager, Mats Olsson, Jon Risfelt och Pekka Seitola. Ben Wrede har avböjt omval. Nyval föreslås av Liselotte Hägertz Engstam. Till styrelsens ordförande föreslås Mats Olsson.

Liselotte Hägertz Engstam har en bakgrund som Nordisk VD för HCL Technologies samt olika chefspositioner inom IBM. Hon är idag ledamot i och rådgivare till bolag som erbjuder tjänster inom digitala strategier.

Uppgifter om de ledamöter som föreslås till omval finns på knowitgroup.com.

Valberedningen har lagt särskild vikt vid frågan om jämn könsfördelning i styrelsen. Om stämman följer valberedningens förslag kommer Knowits styrelse bestå av tre kvinnor och fyra män.

Samtliga föreslagna ledamöter är oberoende i förhållande till bolaget, bolagsledningen och till bolagets större aktieägare. Samtliga föreslagna ledamöter har erfarenhet av de krav som ställs på ett börsnoterat företag.

Patrik Syrén, informationsansvarig, Knowit AB, 08 700 66 00 eller 0730 74 66 30
ller
Mats Olsson, styrelsens ordförande, Knowit AB, 070 512 20 48

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som utvecklar sina kunders affärer och verksamhet genom att skapa kreativa lösningar inom IT, Digital & Design och Management. Med entreprenörsdrivna enheter verksamma på kundens lokala marknader erbjuder vi stor förståelse för både verksamhet och behov. Vår kultur präglas av öppenhet, entreprenörskap, hög kompetens och en vilja att ständigt utvecklas. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 1800 medarbetare representerade på 17 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Estland, Finland och Tyskland. Knowit AB (publ) är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowitgroup.com.