Förvärv av test- och kvalitetssäkring från Forum SQL

Förvärv av test- och kvalitetssäkring från Forum SQL Know IT stärker sitt erbjudande inom test- och kvalitetssäkring genom att från Forum SQL förvärva affärsområdet TestTeam med tio medarbetare. Forum SQL är en av de ledande leverantörerna i Sverige inom test- och kvalitetssäkring med bl.a egna testmetoder. Bland kunderna återfinns RFV Data, SHB och Bankgirot. Köpeskillingen uppgår till ca fyra miljoner kronor. Marknaden för systemtester har vuxit kraftigt de senaste åren i takt med kundernas ökade medvetande om hur kostnadsbesparande ett fungerande IT- system är. Förvärvet stärker Know IT:s erbjudande inom test- och kvalitetssäkring som inriktar sig på att öka effektiviteten och säkerheten i kundernas system genom tillförlitlighetstester, funktionstester och prestandatester. - Forum SQL:s test och kvalitetskompetens passar mycket bra in i vårt erbjudande till marknaden. Vi har redan idag verksamhet inom test- och kvalitetssäkring och förvärvet innebär en fortsatt satsning och expansion inom segmentet. Vi kompletterar och stärker vårt totala erbjudande, säger Anders Nilsson, koncernchef för Know IT. - Att få bli en del av Know IT känns mycket spännande. Vi har en samstämmighet i våra inriktningar och kompletterar varandra. Vi har erfarenhet från samarbete i tidigare och pågående kundprojekt så det känns som en naturlig utveckling, säger Carl-Johan Nordh, säljansvarig för Forum SQL TestTeam. Forum SQL:s medarbetare övergår omedelbart till Know IT, varav fem är placerade i Sundsvall och fem i Stockholm. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av komplexa system till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har idag ca 300 medarbetare representerade på 12 orter i Sverige och i Oslo i Norge. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationschef Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 eller Anders Nilsson, koncernchef Know IT AB (publ), 08-700 66 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/24/20040824BIT00200/wkr0001.pdf