Know IT etablerar verksamhet i Falun

Know IT etablerar verksamhet i Falun Know IT etablerar verksamhet i Falun med sju anställda. Etableringen innebär en förstärkning av Know IT:s verksamhet i Mellansverige. Konsulterna på det nya kontoret har lång erfarenhet av projektledning, affärsutveckling, Internetbaserade verksamhetsstöd som Intranät, Extranet, E-handel, publiceringssystem och webbdesign. Samtliga konsulter kommer från Nesthood som avvecklat sin verksamhet i Sverige. - Know IT är leverantör i ett flertal projekt som letts av de medarbetare vi nu rekryterat. När det stod klart att Nesthood inte skulle driva sin verksamhet vidare var det naturligt för oss att ta en aktivare roll för såväl konsulter som kunder, säger Peter Björklund, enhetschef på Know IT Dalsys i Borlänge. Know IT:s verksamhet i Dalarna återfinns i Borlänge och Falun med 21 anställda med system- och applikationsutveckling, säkerhet, integration samt infrastruktur som huvudinriktning. Bland de lokala kunderna återfinns SSAB, Vägverket, Banverket, Landstinget och Länsstyrelsen i Dalarna, Pharmacia Diagnostics, Martela, Optima Batteries och PrintOffer. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som fokuserar på spetsteknik för digitala affärer. Med teknisk spetskompetens erbjuder vi våra uppdragsgivare affärsnytta och konkurrenskraft. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 400 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 eller Peter Björklund, chef för Know IT Dalsys i Borlänge, 0243-83050 eller 0705-558098 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00830/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00830/bit0001.pdf