Know IT förstärker i Öresundsregionen

Know IT stärker sitt erbjudande i Öresundsregionen genom att förvärva IT-konsultbolaget HiBC Systemutveckling med 23 medarbetare. HiBC erbjuder tjänster främst inom projektledning, systemutveckling och test.

– HiBC, med kunder bland annat i Danmark, utökar vår befintliga verksamhet i Öresundsregionen. Dessutom har HiBC:s medarbetare kompetenser som kompletterar oss på ett bra sätt, säger Anders Nilsson, koncernchef för Know IT.

– Att få bli en del av Know IT känns mycket spännande. Vi har en samstämmighet i våra inriktningar och kompletterar varandra på kundsidan. Vi har också tidigare erfarenhet av att arbeta tillsammans i projekt, så det här känns som en naturlig och bra utveckling för HiBC, säger Roger Sorsa, vd och grundare av HiBC Systemutveckling AB.