Know IT ingår avtal med K-Rauta

Know IT ingår avtal med K-Rauta Know IT har ingått ett avtal med K-Rauta som innebär att Know IT ska leverera konsulttjänster och mobila IT-lösningar till K-Rauta. Genom avtalet får K-Rauta tillgång till Know IT:s hela kompetens inom det mobila området. Första delen av avtalet avser utvecklingen av en mobil lösning för administration av varulager samt en mobil intern säljlösning baserad på operativsystemet Pocket PC 2002. De nya möjligheterna med trådlösa nätverk i kombination med Pocket PC 2002 ger Know IT och K-Rauta möjlighet att skapa någonting alldeles extra när det gäller kundservice och administration av varulager. - Samarbetet med K-Rauta är mycket värdefullt för oss när vi bygger och utvecklar vårt koncept för mobil administration av varulager och försäljning. Med våra kunskaper när det gäller att bygga mobila lösningar för Pocket PC och K-Rautas erfarenhet av detaljhandeln kompletterar vi varandra synnerligen bra, säger Henrik Wirén-Hagelbeck, ansvarig för mobila lösningar på Know IT. - Know IT:s tekniska kunnande och erfarenhet inom vår bransch är en viktig faktor för att vi ska lyckas, säger Otto Beronius, IT-ansvarig hos K-Rauta i Sverige. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som fokuserar på spetsteknik för digitala affärer. Med teknisk spetskompetens erbjuder vi våra uppdragsgivare affärsnytta och konkurrenskraft. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 400 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se K-Rauta är ett av Skandinaviens ledande handelsföretag. K-Rauta är ett marknadsförings- och logistikföretag som utvecklar koncept och operativa system för detaljhandeln. K-Rauta är Nordens största byggvaruhuskedja och säljer produkter och tjänster för byggnation, renoveringsarbeten och inredning. Verksamheten omfattar försäljning både till konsumentledet och till företag. K-Rauta AB ansvarar för marknadsföring, inköp, logistik och nätverks- och återförsäljarresurser inom byggvaruhuskedjan K-Rauta. För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 eller Henrik Wirén-Hagelbeck, ansvarig mobila lösningar Know IT, 08-700 66 00 eller 0730-74 68 38 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/12/20011012BIT00080/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/12/20011012BIT00080/bit0002.pdf