Know IT levererar vågdatasystem till AstraZeneca

Know IT levererar vågdatasystem till AstraZeneca AstraZeneca har beställt ett skräddarsytt vågdatasystem av Know IT. Systemet uppfyller de krav som FDA, USAs läkemedelsverk, ställer på lösningar för läkemedelssektorn. Projektet beräknas vara klart i december 2002. Ordervärdet uppgår till ca 2,2 miljoner kronor. Vågdatasystemet skall samla ett statiskt säkerställt urval av information om vikten på de medicinampuller som AstraZeneca tillverkar. Systemet som Know IT utvecklar uppfyller de mycket hårda krav på spårbarhet avseende händelser och inloggade användare som FDA ställer på lösningar för läkemedelssektorn. - Vi har lång erfarenhet av att jobba med läkemedelsföretag och har sedan länge insett att de system som vi levererar måste uppfylla de allt hårdare krav som ställs från USAs läkemedelsverk FDA. Därför har vi byggt upp relevant kompetens inom området och kan leverera lösningar som uppfyller kraven. FDAs krav är nu en etablerad standard för läkemedelstillverkning som seriösa leverantörer måste förstå och följa, säger Tor Kamsvåg på Know IT. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som fokuserar på spetsteknik för digitala affärer. Med teknisk spetskompetens erbjuder vi våra uppdragsgivare affärsnytta och konkurrenskraft. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 300 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00300/wkr0002.pdf