Know IT:s nya VD på plats redan nästa vecka

Know IT:s nya VD på plats redan nästa vecka Ingrid Engström kommer att börja på Know IT AB redan 3 april. Tack vare att Telia com hem snabbt kommit till en lösning i VD-frågan kan hon påbörja sitt arbete i Know IT mer än fyra månader tidigare än beräknat. Formellt tillträder Ingrid Engström posten som VD i Know IT vid verksamhets-årets början 1 maj. - Detta är en utomordentlig lösning för Telia com hem, för Know IT och för mig själv. Jag kan nu under en månad koncentrera mig på att lära känna Know IT, att utarbeta en strategi för det kommande verksamhetsåret, samtidigt som com hem får en långsiktig arbetsfördelning i ledningen inför den planerade försäljningen av bolaget, säger Ingrid Engström. Know IT:s styrelse beslutade 6 mars att Ingrid Engström kommer att efterträda Carl Emil Sundberg som VD. - Det är utmärkt att Ingrid Engström kan tillträda när vi går in i nästa verksamhetsår och att hon då redan hunnit lära känna företaget ordentligt, säger Know IT:s styrelseordförande Leif Nobel. Carl Emil Sundberg kommer, som tidigare meddelats, att vara arbetande styrelseledamot i Know IT, med särskild inriktning på företagsförvärv och olika utvecklingsprojekt. För ytterligare information, kontakta: Annica Aleberg Ehn, Marknadschef Know IT AB tel. 08-587 68 000 mobil 0709-200 269 alt. via e-mail annica.ehn@knowit.se Know IT är ett IT/Internet-företag som arbetar med sammansatta lösningar över de tre viktigaste sektorerna idag: Internet, affärskritiska system och infrastruktur. För att skapa bäst värde åt våra kunder fokuserar vi både på verksamhetsnytta och teknisk kompetens inom våra affärsområden (Embedded Systems, Enterprise Resource Management, Infrastructure och Systems Development). Know IT placerar sig i toppen i SvD:s företagsranking genom stark organisk tillväxt under samtidig lönsamhet. Vi är idag 600 medarbetare och noterade på Stockholms Fondbörs O-lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/27/20000327BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/27/20000327BIT00810/bit0002.pdf