Know IT startar enhet för mobilt Internet

Know IT startar enhet för mobilt Internet För att möta den ökade efterfrågan på mobila tjänster startar Know IT en enhet för mobilt Internet och mobila lösningar. - Vi kommer att erbjuda tjänster inom området mobilt Internet, bland annat baserat på WAP, och kraftfullare mobila lösningar för exempelvis transport- och serviceorganisationer, säger Henrik Wirén-Hagelbeck, ansvarig för den nya enheten inom affärsområdet Systems Development. Från starten finns ledande kunskaper om utveckling för Windows CE och mobilt Internet. Utöver detta finns Know IT:s befintliga kompetens kring utveckling för Palm OS, WAP och affärskritiska bassystem. - Marknaden för mobila lösningar förväntas växa explosionsartat. Intresset kring WAP var bara en försmak av vad som kommer att hända på denna marknad. Kunderna har också börjat efterfråga tyngre och robustare tillämpningar, fortsätter Henrik Wirén-Hagelbeck. Genom satsningen ökar Know IT fokuseringen på marknaden för mobila tjänster och enheten beräknas sysselsätta 25 personer under det första verksamhetsåret. För mer information, vänligen kontakta: Henrik Wirén-Hagelbeck tel. 08-587 68 000 alt. 070-945 91 01 henrik.wiren-hagelbeck@knowit.se Know IT är ett IT/Internetföretag som arbetar med sammansatta lösningar över de tre viktigaste sektorerna idag: Internet, affärskritiska system och infrastruktur. För att skapa bäst värde åt våra kunder fokuserar vi både på verksamhetsnytta och teknisk kompetens inom våra affärsområden (Embedded Systems, Enterprise Resource Management, Infrastructure och Systems Development). Know IT placerar sig i toppen i SvD:s företagsranking genom stark organisk tillväxt under samtidig lönsamhet. Vi är idag 550 medarbetare och är börsnoterade. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000114BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000114BIT00250/bit0002.pdf