Know IT startar enhet inom säkra transaktioner för elektronisk handel

Know IT startar enhet inom säkra transaktioner för elektronisk handel Know IT utökar sin satsning på elektronisk handel genom att starta en ny enhet. Den nya enheten ska arbeta med den tekniska plattformen för elektronisk handel, dvs transaktions- och applikationshanterare. Know IT har för detta ändamål tecknat ett partneravtal med BEA Systems. - Vi ser BEA Systems som den ledande leverantören av produkter för säkra transaktioner och elektronisk handel, säger Daniel Blomqvist, ansvarig för den nya enheten. Satsningen passar utmärkt med Know IT:s övergripande vision att knyta samman våra kunders webbplatser med deras övriga IT- system. Den nya enheten startades den 1 februari och har för närvarande fem konsulter med stark kompetens inom objektteknik och transaktionshanterare. Under våren beräknas enheten växa till tio konsulter. - Vårt mål är att certifiera samtliga konsulter och därmed bli den viktigaste partnern till BEA Systems på den nordiska marknaden, fortsätter Daniel Blomqvist. - Know IT gör en mycket omfattande och professionell satsning på våra produkter för att kunna ta totalansvar för kundernas affärskritiska system, säger Kent Nilsson, partneransvarig på BEA Systems AB. De har ett gediget kunnande om såväl Internet som av utveckling av avancerade systemlösningar, vilket gör att de är en intressant partner att samarbeta med. De första konsulterna kommer att vara klara med sin certifiering under våren. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Know IT. För ytterligare information, kontakta: Daniel Blomqvist, Know IT Utveckling AB Tel. 08-587 68 122, 070-666 32 34 daniel.blomqvist@knowit.se Kent Nilsson, partneransvarig BEA Systems AB Tel. 018-14 80 20, 070-880 92 10 kent.nilsson@beasys.com Know IT (www.knowit.se) är ett IT/Internetföretag som arbetar med sammansatta lösningar över de tre viktigaste sektorerna idag: Internet, affärskritiska system och infrastruktur. För att skapa bäst värde åt våra kunder fokuserar vi både på verksamhetsnytta och teknisk kompetens inom våra affärsområden (Embedded Systems, Enterprise Resource Management, Infrastructure och Systems Development). Know IT placerar sig i toppen i SvD:s företagsranking genom stark organisk tillväxt under samtidig lönsamhet. Vi är idag 600 medarbetare och noterade på Stockholms Fondbörs. BEA Systems (www.beasys.se samt www.beasys.com) har mer än 2.000 anställda, vid mer än 50 kontor i 24 länder och har sitt huvudkontor i San Jose i Kalifornien. Svenska bolaget har huvudkontor i Uppsala. BEAs transaktionsplattform för elektronisk handel, i kombination med företagets konsulter, utbildning och support, hjälper kunder att snabbt lansera skalbara, tillförlitliga och säkra lösningar för elektronisk handel. BEAs lösningar hjälper IT-ansvariga i företag av alla storlekar, att bygga en infrastruktur för elektronisk handel som säkrar existerande investeringar och skapar förutsättningar för att göra goda affärer med den nya e- generationen. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000303BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000303BIT00490/bit0002.pdf