Know IT tecknar ramavtal med myndigheter i Sundsvall

Statskontoret och Know IT tecknar ramavtal Know IT har tecknat ett ramavtal med Statskontoret avseende systemutveckling samt verksamhetsutveckling och strategi. Avtalet löper till den 31 december 2003 med möjlighet för parterna att förlänga avtalet med ett år. Ramavtalet med statskontoret innebär att Know IT är kvalificerade att leverera tjänster till Arbetsmarknadsstyrelsen, Naturvårdsverket, Rikspolisstyrelsen, inklusive övriga lokala polismyndigheter, Riksskatteverket, Valmyndigheten och Statistiska Centralbyrån. Sedan tidigare har Know IT engagemang hos Naturvårdsverket och Rikspolisstyrelsen. Know IT är en av flera leverantörer som tecknat ramavtal med statskontoret. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som fokuserar på spetsteknik för digitala affärer. Med teknisk spetskompetens erbjuder vi våra uppdragsgivare affärsnytta och konkurrenskraft. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 300 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00330/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00330/bit0001.pdf