Know IT utökar verksamheten i Umeå

Know IT utökar verksamheten i Umeå Know IT förstärker sin marknadsnärvaro i Umeå genom att anställa ytterligare sju konsulter i dotterbolaget Candeo. De nyanställda konsulterna har mycket lång erfarenhet av systemutveckling, projektledning, affärsutveckling, Internetbaserade verksamhetsstöd som intranät, extranät och publiceringssystem. Samtliga konsulter kommer från Adcore som avvecklat sin verksamhet i Umeå. -Vi har upplever en ökad efterfrågan i hela Norrland. Vi har tidigare aviserat behov av att rekrytera i Luleå och nu ser vi behovet här i Umeå. När det stod klart att Adcore inte skulle driva sin verksamhet vidare var det naturligt för oss att erbjuda konsulterna anställning hos oss, säger Kjell-Ivar Asplund, adminstrativt ansvarig på Know IT:s bolag i Umeå. I Umeå har Know IT kunder som SCA Packaging, ÅLÖ Maskiner, Umeå Energi och Västerbottens Läns Landsting. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som fokuserar på spetsteknik för digitala affärer. Med teknisk spetskompetens erbjuder vi våra uppdragsgivare affärsnytta och konkurrenskraft. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 300 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 eller Kjell-Ivar Asplund, Candeo Nordkonsult, 090-71 21 80 eller 070-699 61 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00020/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00020/bit0002.pdf