Know IT växer sig allt starkare i väst - köper konsultföretaget Complit CS System AB Know IT expanderar ytterligare i västra Sverige. Köper konsultföretaget Complit CS System AB med kontor i Göteborg och Helsingborg. I och med förvärvet utökar Know IT sin personalstyrka i Väst med 16 personer till totalt 75 personer. Som tidigare meddelats har Know IT Väst nyligen förvärvat Internetföretaget Accson Interactive AB med reklambyrån Explicit med totalt 25 personer. Nu stärker man sig ytterligare genom förvärvet av Complit med 16 verksamhets-konsulter och systemutvecklare med lång erfarenhet och stort kunskapskapital. - Complit är ett IT-bolag med lång tradition av systemutveckling och är en etablerad återförsäljare av affärssystemet Jeeves Enterprise. Complit utvecklar och underhåller ett antal Jeeves-kunder i västra och södra Sverige. Förvärvet av Complit, som kommer att sammangå med Know IT Väst AB, är ett led i vårt fortsatta byggande att stärka oss ytterligare här i väst, säger Charlotta Sundqvist ansvarig för affärsområdet ERM. Know IT utgör nu ett heltäckande IT/Internet-bolag i Väst. - Samgåendet innebär att våra kunder får tillgång till hela Know IT´s kompetens och tjänsteutbud, säger Per Erik Rydell, VD Complit CS System AB. För mer information, kontakta Charlotta Sundqvist, affärsområdesansvarig ERM, tel. 031-709 14 00 Bo Oskarsson, VD Know IT Väst AB, tel. 031-709 14 00 Per-Erik Rydell, VD Complit CS System AB, tel. 031-748 14 40 Know IT är ett IT/Internetföretag som arbetar med sammansatta lösningar över de tre viktigaste sektorerna idag: Internet, affärskritiska system och infrastruktur. För att skapa bäst värde åt våra kunder fokuserar vi både på verksamhetsnytta och teknisk kompetens inom våra affärsområden (Embedded Systems, Enterprise Resource Management, Infrastructure och Systems Development). Know IT placerar sig i toppen i SvD:s företagsranking genom stark organisk tillväxt under samtidig lönsamhet. Vi är idag 550 medarbetare och är börsnoterade. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000303BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000303BIT00100/bit0002.pdf