Know IT vidgar marknaden

Know IT vidgar marknaden. Samarbetsavtal med QSS öppnar för nya branscher. IT/Internetföretaget Know IT har skrivit ett samarbetsavtal med brittiska QSS. Avtalet innebär att Know IT ska bistå QSS med konsulttjänster, installation och utbildning för kravstyrningssystemet DOORS. QSS (Quality Systems & Software) är världsledande inom system för så kallad Requirements Management (kravhantering). Med deras system DOORS kan kravhanteringen följas genom hela processen, från koncept via design och utveckling fram till anpassningar för slutkunder. Kunderna finns främst inom försvarsindustrin samt telecom- och banksektorerna. Genom partnerskapet kan vi tillhandahålla den breda kompetens som krävs för att erbjuda kunder totallösningar för Requirements Management, säger Bert Montgomery, ansvarig för QSS i Storbritannien och Norden. Vi ser att vi genom avtalet med QSS kan vidga våra möjligheter att erbjuda vår breda kompetens till mycket intressanta marknader, branscher och geografiska områden, samtidigt som vi bäddar för vår fortsatta expansion ut i Europa, säger Mats Blomberg, VD i Know IT System Engineering AB. Med hjälp av DOORS kan företagen hela tiden hålla reda på kravspecifikationerna i sina utvecklingsprojekt. Systemet underlättar kostnads- och tidskalkylering, prissättning och anpassningar i utvecklingsprojekten. DOORS finns i dag installerat på mer än 700 företag runt om i världen och används av mer än 40 000 personer. QSS har i dag mer än 200 anställda och har vuxit mer än 50 procent varje år sedan 1993. Med en marknadsandel på 38 procent är QSS världsledande på system för kravhantering. För ytterligare information, kontakta: Mats Blomberg, VD Know IT System Engineering tel. 08-587 68 000 alt. via e-mail mats.blomberg@knowit.se Know IT är ett IT/Internetföretag som arbetar med sammansatta lösningar över de tre viktigaste sektorerna idag: Internet, affärskritiska system och infrastruktur. För att skapa bäst värde åt våra kunder fokuserar vi både på verksamhetsnytta och teknisk kompetens inom våra affärsområden (Embedded Systems, Enterprise Resource Management, Infrastructure och Systems Development). Know IT placerar sig i toppen i SvD:s företagsranking genom stark organisk tillväxt under samtidig lönsamhet. Vi är idag 600 medarbetare och är börsnoterade. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000328BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000328BIT00480/bit0002.pdf