Mittuniversitetet lanserar ny webb

Mittuniversitetet lanserar en ny externwebb utvecklad av Knowit i Sundsvall. Webben har koppling till Mittuniversitetets utbildningsdatabas för att underlätta för blivande studenter att söka kurser och program. Knowit har haft ett helhetsansvar för hela utvecklingsuppdraget.

– Den nya webben har en responsiv design, vilket gör att den blir tillgänglig i alla typer av enheter, datorer, surfplattor, smarta mobiltelefoner, oberoende av modell. Vi ser att traditionella persondatorer minskar till förmån för läsplattor och smarta telefoner. Det blir då extra viktigt att anpassa webben till de nya kanalerna, säger Magnus Olovsson, kundansvarig, på Knowit.

Den nya webben, som utvecklats på EPIServer 7.5, ger stöd för en modern sökmotor som guidar besökaren till det viktigaste Mittuniversietet har att erbjuda, deras utbildningar. Det finns också särskilt stöd för sökmotoroptimering. Webben har inbyggda integrationer mot universitetets kurs och utbildningssystem, samt mot den nationella webbplatsen för ansökningar til skolor och universitet, www.antagning.se. Lansering av webben sker under hösten 2014.

Syftet med Mittuniversitetets nya webbplats är att bättre möta våra målgruppers behov. Vi behövde därför utveckla både interaktionsdesign och funktionalitet, men framförallt göra webben tillgänglig i såväl mobil, surfplatta som dator. Resultatet blev mycket lyckat och vi är nöjda med samarbetet vi har haft med Knowit i detta arbete, säger Kicki Strandh, kommunikationschef på Mittuniversitetet.

Patrik Syrén, informationsansvarig, Knowit AB, 08 700 66 00 eller 0730 74 66 30
Magnus Olovsson, Knowit Norrland AB, 070-689 55 64

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som utvecklar sina kunders affärer och verksamhet genom att skapa kreativa lösningar inom IT, Digital & Design och Management. Med entreprenörsdrivna enheter verksamma på kundens lokala marknader erbjuder vi stor förståelse för både verksamhet och behov. Vår kultur präglas av öppenhet, entreprenörskap, hög kompetens och en vilja att ständigt utvecklas. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 1800 medarbetare representerade på 17 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Estland, Finland, och Ryssland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowitgroup.com.