• Knowit/

Nu släpps Sveriges allra första tecknade managementbok - Dom kallar oss IT-konsulter

Den nya underhållande boken från Stefan Thungren (manus) och Lotta Sjöberg (illustration) är perfekt för dig som vill bli en framgångsrik konsult utan att behöva läsa 900 sidor obegripliga eller självklara businessteorier.

Boken handlar till stor del om hur den moderna människan hanterar sitt livspussel. Vi har olika roller och krav från vår omgivning på jobbet, i vårt sociala umgänge och i den privata sfären och ofta kolliderar de med våra grundläggande behov av att vara framgångsrika, socialt accepterade och älskade – inte minst av oss själva. Med en humoristisk snegling åt managementlitteraturen beskriver boken hur var och en kan uppfylla dessa nya grundläggande behov.

Dom kallar oss IT-konsulter är en humoristisk seriebok som kommenterar vår samtids fascination för modern teknik och hur den allt mer styr över våra liv. I dag är vi alla i någon mening omgivna av it som på ett osynligt sätt påverkar våra göranden. Genom att alltid vara uppkopplade och ständigt tillgängliga, blir vi fångar i ett parallellt universum, där våra cyberjag filtrerar bort det vardagliga livet. Serien belyser kontrasten mellan våra mänskliga tillkortakommanden och våra ouppnåeliga idealliv.

Presentation av författarna

Stefan Thungren är journalist och manusförfattare som har medverkat regelbundet i Svenska Dagbladet sedan 1998. Han är allmän popnörd och dyker ogenerat upp i olika media närhelst Fleetwood Macs b-sidor eller relationen mellan skägg och disco ska diskuteras. Tillsammans med illustratören Pelle Forshed gör han den tecknade serien Stockholmsnatt som har publicerats regelbundet i Svenska Dagbladet sedan 2005. Fyra seriealbum har det blivit sedan starten, och han är nu i vår aktuell med jubileumsboken "Tio år med Stockholmsnatt".

Lotta Sjöberg är utbildad på Konstfack och arbetar som serietecknare och illustratör. Hon har anlitats av bland annat Svenska Dagbladet, Vi föräldrar och flera av Sveriges fackföreningar. Sedan 2009 driver hon den populära Facebookgruppen Family living, the true story, som hösten 2014 resulterade i fotoboken Orka torka. Hon debuterade 2005 med serieboken Bebisbekännelser - guide för nybörjarföräldrar. 2011 utkom hennes andra bok, Family living, den ostädade sanningen. Hennes senaste seriebok, Det kan alltid bli värre, utkom våren 2014.

Fakta:

Dom kallar oss IT-konsulter är utgiven av Knowit, som är ett av Nordens ledande konsultföretag. Boken är på 135 sidor och kommer att finnas till försäljning hos såväl landets bokhandlare och som internetbokhandeln. ISBN 978-91-637-6922-1. Högupplöst bild på bokomslaget: http://www.knowit.se/Global/Knowit%20SE/Dom%20kallar%20oss/Domkallaross_boken.jpg

För mer information, t ex kontaktuppgifter till författarna, pressbilder, recensionsex, kontakta:

Patrik Syrén, informationsansvarig, Knowit AB, 08 700 66 00 eller 0730 74 66 30 eller mail: patrik.syren@knowit.se
Stefan Thungren, 073-7038892 eller mail stefan.thungren@gmail.com
Lotta Sjöberg, 070-713198 eller mail lotta@lottasjoberg.com

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som utvecklar sina kunders affärer och verksamhet genom att skapa kreativa lösningar inom IT, Digital & Design och Management. Med entreprenörsdrivna enheter verksamma på kundens lokala marknader erbjuder vi stor förståelse för både verksamhet och behov. Vår kultur präglas av öppenhet, entreprenörskap, hög kompetens och en vilja att ständigt utvecklas. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 1800 medarbetare representerade på 17 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Estland, Finland, och Tyskland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowitgroup.com.