Ny koncernchef i Know IT AB

Ny koncernchef i Know IT AB Know IT:s styrelse har idag utsett Ingrid Engström till ny koncernchef. Hon kommer närmast från posten som VD i com hem ab (Telia InfoMedia TeleVision). - Min uppgift blir att fokusera på ökad lönsamhet i Know IT samt arbeta fram en strategi för ökad tillväxt. För mig står Know IT för kvalitet och kompetens. Att få vara med och utveckla ett mindre, börsnoterat IT/Internetföretag känns utmanande, säger Ingrid Engström som tillträder den 15 augusti. Carl Emil Sundbergs roll blir att fortsätta som arbetande styrelseledamot i Know IT med särskild inriktning på företagsförvärv och olika utvecklingsprojekt. - Jag har varit med och byggt upp Know IT från ett litet IT- konsultföretag till en stor och välrustad Internet/IT-koncern som kan erbjuda kunderna helhetslösningar baserade på spjutspetskompetens. Nu vill jag ägna mig helt åt att säkra Know IT:s tillväxtmål genom att hitta duktiga, entreprenörsstyrda företag att förvärva i Sverige och utomlands, säger Carl Emil Sundberg. - Med Ingrid Engström förstärker vi Know IT:s ledningskapacitet väsentligt samtidigt som vi även i fortsättningen kan räkna med Carl Emil Sundberg och hans gedigna erfarenheter i branschen, säger Know IT:s styrelseordförande Leif Nobel. Med anledning av VD-byte i Know IT samt niomånadersrapporten inbjuds till en pressträff med journalister och analytiker. Tid: Tisdag 7 mars kl 14.00 Plats: Know IT, Torsgatan 2 För mer information vänligen kontakta Leif Nobel, Styrelseordförande Know IT, 070-513 14 10 Know IT är ett IT/Internetföretag som arbetar med sammansatta lösningar över de tre viktigaste sektorerna idag: Internet, affärskritiska system och infrastruktur. För att skapa bäst värde åt våra kunder fokuserar vi både på verksamhetsnytta och teknisk kompetens inom våra affärsområden (Embedded Systems, Enterprise Resource Management, Infrastructure och Systems Development). Know IT placerar sig i toppen i SvD:s företagsranking genom stark organisk tillväxt under samtidig lönsamhet. Vi är idag 600 medarbetare och är börsnoterade. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00290/bit0002.pdf