Portaler för Europas turistnäring

Portaler för Europas turistnäring Accson Interactive AB som ingår i Know IT-gruppen, lanserar internationellt ett omfattande Internetsystem för uppbyggnad av s k turistportaler. Lansering sker på Nordens största turistmässa TUR 2000 i Göteborg 23-26 mars. Systemet, som går under namnet Relax, har på kort tid blivit Sveriges största turistinformationssystem. Relax ska nu lanseras via partners i respektive land både i Norden och övriga Europa. Portalerna kan byggas lokalt, regionalt eller nationellt. Hela systemet uppdateras med information lokalt i varje land. Drift av systemet sker från Sverige. Relax är ett mycket omfattande system för alla former av turistinformation och innehåller även en omfattande funktion i form av ett GIS-baserat kartsystem. Relax går också att använda vid produktion av tryckt media. Relax innehåller dessutom funktioner för webbhandel och möjlighet att koppla till andra bokningssystem. Inom kort kommer även funktioner för WAP och PDA (handdatorer). Förhandlingar pågår redan med intressenter i flera länder. För mer information, vänligen kontakta Hans Gundmar, VD Accson Interactive AB 070-5771206 alt. via e-mail hans@accson.se Know IT är ett IT/Internetföretag som arbetar med sammansatta lösningar över de tre viktigaste sektorerna idag: Internet, affärskritiska system och infrastruktur. För att skapa bäst värde åt våra kunder fokuserar vi både på verksamhetsnytta och teknisk kompetens inom våra affärsområden (Embedded Systems, Enterprise Resource Management, Infrastructure och Systems Development). Know IT placerar sig i toppen i SvD:s företagsranking genom stark organisk tillväxt under samtidig lönsamhet. Vi är idag 600 medarbetare och är börsnoterade. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00210/bit0002.pdf