Santander Consumer Bank lanserar ny internetbank

Report this content

Santander Consumer Bank lanserar en ny internetbank i Sverige som är utvecklad av Knowit Reaktor i Stockholm. Den nya internetbanken ger en bättre användarupplevelse för bankens kunder på webb, läsplatta och mobil.

Det blir nu enklare att utföra tjänster och teckna nya produkter. Genom ett flexibelt redaktörsgränssnitt skapas nya möjligheter att förändra och optimera internetbanken löpande.

Knowit har tagit fram koncept, design och interaktionsdesign och stått för gränssnitt, utveckling, test, webbanalys, utbildning och projektledning. Knowit har haft ett helhetsansvar för internetbankens webbfront.

Tjänstelagret, som jobbar mot bakomliggande system, har en annan leverantör utvecklat parallellt och i tätt samarbete med Knowit.

Den nya webben, som utvecklats på EPIServer 7, har funktioner som banköverföring, höja lån och krediter, hantera kort, skicka säkra meddelanden och erbjudanden.

Det viktigaste för oss var att förenkla och förbättra den totala kundupplevelsen. Den nya internetbanken har utökade funktionaliteter, ny interaktionsdesign och är tillgänglig via mobil, surfplatta och dator. Vi är mycket nöjda med Knowits insatser i denna lansering, säger Peter Leijonspjuth, ansvarig för digitala kanaler på Santander Consumer Bank.

I Sverige har Santander Consumer Bank 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort samt delbetalning i butik och e-handel. Bankens mål är att vara den bästa banken för sina kunder, partners, aktieägare och medarbetare. Santander Consumer Bank tillhör den globala bankkoncernen Banco Santander, en av de största bankerna i både Europa och världen med 107 miljoner kunder i över 45 länder. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger.

Patrik Syrén, informationsansvarig, Knowit AB, 08 700 66 00 eller 0730 74 66 30
Jenny Norell, Knowit Reaktor Stockholm, 0733-526 056

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som utvecklar sina kunders affärer och verksamhet genom att skapa kreativa lösningar inom IT, Digital & Design och Management. Med entreprenörsdrivna enheter verksamma på kundens lokala marknader erbjuder vi stor förståelse för både verksamhet och behov. Vår kultur präglas av öppenhet, entreprenörskap, hög kompetens och en vilja att ständigt utvecklas. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 1800 medarbetare representerade på 17 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Estland, Finland, och Ryssland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowitgroup.com.

Taggar: