Suunto Sport Pages bästa webb i Europa - utvecklad av Knowit i Finland

Knowits kund Suunto Sport Pages har vunnit första pris i webbkategorin av European Digital Communication Awards. I tävlingen belönas de bästa europeiska prestationerna inom digital kommunikation. Vinnarwebbens innehåll, navigation, funktioner och design måste uppfylla de högsta standarderna och stötta organisationens kommunikationsmål. Knowit i Finland har stått för den tekniska utvecklingen av Suunto Sport Pages.

– Vi är väldigt glada att ha mottagit denna utmärkelse. De som använder Suuntos produkter gör häftiga saker varje dag och Sport Pages är en bra plats för dem att visa upp och dela med sig av sina äventyr, säger Janne Kallio, chef för digital marknadsföring på Suunto.

Det är inte första gången som Suunto har fått pris för sina webbtjänster. Movescount, en global webbsida för friluftsmänniskor och idrottare, vann priset “Sports Standard of Excellence” vid den internationella WebAwards-tävlingen. Knowit i Finland hade en stor roll i utvecklingen av Movescount.

– Det långsiktiga och omfattande samarbetet med Suunto har genererat fantastiska resultat. Suunto Sport Pages är ett gott exempel på hur EPiServer anpassar sig utifrån företagens växande digitala behov, säger Janne Tuominiemi, chef för digitala affärer på Knowit i Finland.

Digital Communication Awards är en tävling som arrangeras årligen av Quadriga Hochschule i Berlin. En jury bestående av välrenommerade yrkesverksamma och experter inom sociala medier och digital kommunikation utser vinnarna i olika kategorier inom digitala kampanjer, onlinestrategier, innovation, B2B-kommunikation, rekrytering och intranät.

Suunto grundades 1936, då den finske orienteraren och ingenjören Tuomas Vohlonen utvecklade en metod för att masstillverka den vätskefyllda kompassen. Sen dess har Suunto en ledande position inom design och innovation för pulsklockor, dykdatorer och sporttillbehör för friluftsmänniskor världen över. Suuntos huvudkontor och fabrik ligger i Vantaa i Finland. Företagets 400 anställda tillverkar produkter som säljs i mer än hundra länder. Suunto är ett dotterbolag till Amer Sports Corporation, med systermärken som Salomon, Arc'teryx, Atomic, Wilson, Precor och Mavic.

Patrik Syrén, informationsansvarig, Knowit AB, 08 700 66 00 eller 0730 74 66 30
Janne Tuominiemi, Chef för digitala affärer, Knowit Oy, +358 40 5547 416
Liisa Palm, Kommunikationschef, Suunto Oy, +358 9 875 870

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som utvecklar sina kunders affärer och verksamhet genom att skapa kreativa lösningar inom IT, Digital & Design och Management. Med entreprenörsdrivna enheter verksamma på kundens lokala marknader erbjuder vi stor förståelse för både verksamhet och behov. Vår kultur präglas av öppenhet, entreprenörskap, hög kompetens och en vilja att ständigt utvecklas. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 1800 medarbetare representerade på 17 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Estland, Finland, Tyskland och Ryssland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowitgroup.com.