Martin Hagbyhn ny VD på Kockums

Martin Hagbyhn ny VD på Kockums Till ny verkställande direktör för Kockums AB har styrelsen utsett Martin Hagbyhn från Malmö. Han efterträder Hans Hedman, som avgått med pension. Martin Hagbyhn är för närvarande affärsområdeschef på PartnerTech AB och tillträder efter sommaren. Till dess är Kockums vice VD Anders Edwardsson tillförordnad VD. Martin Hagbyhn är 43 år och civilingenjör från Chalmers Tekniska Högskola med inriktning på energi. Han är också utbildad mariningenjör. På PartnerTech AB har han varit sedan 1999 och anställdes där som marknadschef. Han har varit med om bygga upp koncernen i sin nuvarande form och är nu affärsområdeschef för Telecom infrastruktur. Tidigare har Hagbyhn varit på ledande befattningar bl.a. hos Trelleborgs Industri AB och SKF. Han har gedigen erfarenhet av internationell affärsverksamhet och har varit verksam bland annat hos SKF Australia som chef Teknisk Support och haft ansvar för genomförande av Trelleborgs- koncernen satsning i Shanghai i Kina, där en gummifabrik byggts upp. Kockums vice styrelseordförande Claes Tornberg, som varit med i rekryteringsarbetet, säger: - Vi är mycket glada över att ha kunnat knyta Martin Hagbyhn som VD till Kockums. Han har de personliga egenskaperna och den internationella erfarenhet som gör honom till rätt person att leda Kockums högteknologiska verksamhet. Utmaningen är att säkerställa att Kockums, inom ramen för HDW-gruppen, även framöver utvecklas som ett svenskt kompetenscentra för såväl ubåtar som ytfartyg. För ytterligare information kontakta Kockums informationsavdelning Katarina Ketzénius 0455 - 68 34 68 eller mobilt 0708 - 76 42 51. Bild på Martin Hagbyhn med upplösning för tryck finns att hämta på Kockums hemsida. Gå in på News och sedan Photostock - adressen är www.kockums.se Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=20212 Kockums står för marin högteknologi i världsklass - på ytan och under. Vi konstruerar, bygger och underhåller ubåtar och örlogsmarina ytfartyg med avancerad stealth-teknik. Andra framgångsrika produkter är det luftoberoende Stirling-systemet, ubåtsräddningssystem och minröjningssystem. Division Ubåt finns i Malmö och Division Ytfartyg, med all produktion, i Karlskrona. Kockums har 1200 anställda i Sverige och ingår i tyska HDW-gruppen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/03/20020703BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/03/20020703BIT00320/wkr0002.pdf

Om oss