Detaljplan krävs för Wildfire

Idag kom beskedet från Mark- och Miljööverdomstolen att det krävs en detaljplan för berg- och dalbanan Wildfire.

Vi hade naturligtvis hoppats på ett annat besked, men vi är väl förberedda för olika scenarios. Innan vi vet hur vi ska gå vidare ska vi nu sätta oss in i skälen för beslutet. Därefter ska vi träffa kommunen för att utvärdera våra alternativ, säger Christer Fogelmarck, tf VD för Kolmården.

Vår intention med Wildfire var att fler skulle upptäcka och dela vår passion för Kolmården och den fantastiska park som det faktiskt är. Vi är ett familjeföretag som återinvesterar varenda krona i vinst och behöver långsiktigt stabila förutsättningar för att ha möjlighet att fortsätta att investera i våra parker, säger Christer Fogelmarck.

Helena Axelsson, Informationsansvarig Kolmården, 010-708 7537, helena.axelsson@kolmarden.com

Christer Fogelmarck, tf VD Kolmården, 010-708 7107, christer.fogelmarck@parksandresorts.com

Vi hade naturligtvis hoppats på ett annat besked, men vi är väl förberedda för olika scenarios. Innan vi vet hur vi ska gå vidare ska vi nu sätta oss in i skälen för beslutet. Därefter ska vi träffa kommunen för att utvärdera våra alternativ.
Christer Fogelmarck, tf VD för Kolmården
Vår intention med Wildfire var att fler skulle upptäcka och dela vår passion för Kolmården och den fantastiska park som det faktiskt är. Vi är ett familjeföretag som återinvesterar varenda krona i vinst och behöver långsiktigt stabila förutsättningar för att ha möjlighet att fortsätta att investera i våra parker.
Christer Fogelmarck, tf VD för Kolmården