Evenemangstips - Storslagen premiär på Kolmården 1 maj

Den 1 maj öppnar Kolmården äntligen upp för säsongen! Årets premiär är någonting utöver det vanliga eftersom Kolmården fyller 50 år, och det firar vi med att öppna upp nya Bamses Värld. Varmt välkommen!

I år är det 50 år sedan Kolmården öppnade för allra första gången. Det firas storslaget med en helt ny Bamses Värld – en magisk värld fylld av åkattraktioner, lekområden och parkmiljöer där alla besökare får möjlighet att träffa Bamse och hans vänner.

I den nya världen finns bland annat fyra nya åkattraktioner; berg- och dalbanan Godiståget, båten Viktoria, Skalmans bilar och Dunderhonungsburkarna. Här hittar du även nya hus för karaktärerna Bamse, Skalman, Lille Skutt och Farmor. I amfiteatern kommer en teaterpjäs att spelas en till fyra gånger per dag. I området finns också butik, restaurang, vattenlekland samt roliga och interaktiva lekmiljöer.

Varmt välkommen till Kolmården och nya Bamses Värld den 1 maj och fira 50 otroliga år med oss!

Entré 1 dag: 399 kr/vuxen och 349 kr/barn (3 t o m 12 år)

Öppettider
Den 1 maj har Kolmården öppet kl 10.00-17.00.

För bilder, besök

Silvy Bohlin, pressansvarig

Destination Kolmården är ett av Sveriges populäraste resmål för barnfamiljer och innefattar Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Destinationen ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts tillsammans med Gröna Lund, Skara Sommarland, Furuvik och Aquaria.

Om oss

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Hotellet har 213 rum, flera restauranger, nyrenoverad bad-, spa- & relaxavdelning, konferensavdelning, nattklubb samt en stor barnavdelning med lekrum. Destination Kolmården är en del av Parks & Resorts Scandinavia, som är en av Nordens ledande aktörer inom upplevelseindustrin.